انتظارات خانواده از دولت آینده

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده در حوزه خانواده، گفت: اگر رئیس جمهور آینده نگاه به سبک و شیوه غربی در حوزه خانواده داشته باشد، مشکلات ما چندین برابر خواهد شد.

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، کارشناس ارشد خانواده در گفتگو با خبرنگار  زنان و خانواده خبرگزاری شبستان به مناسبت روز خانواده، اظهار کرد: خانواده در دین مبین اسلام از جایگاه اخلاقی، حقوقی و تربیتی برخوردار است. 

وی در خصوص جایگاه حقوقی خانواده عنوان کرد: جایگاه حقوقی خانواده در اسلام همان تعریف نقش ها و وضعیت هر یک از اعضا است. 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه جایگاه اخلاقی خانواده منشا تحولات انسانی است، افزود: جایگاه تربیتی خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باعث رشد و تعالی انسان می شود. 

کارشناس ارشد خانواده با اشاره به اینکه خانواده ای موفق است که ۶ معیار اصلی را داشته باشد، ادامه داد: از جمله این معیارها می توان به داشتن اخلاق خانوادگی، عبادی و اجتماعی، اقتصادی، جنسی و شغلی اشاره کرد که اگر رعایت شود آن خانواده خوشبخت و موفق است.

وی در خصوص مشکلات خانواده های امروزی گفت: در حال حاضر خانواده های امروزی بیشتر با مشکلات روحی و روانی مواجه هستند و مشکل مالی هم سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی می شود. 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بسیاری ار افراد از تمکن مالی و رفاه برخوردار هستند اما با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند و از آن طرف دیگر برخی از خانواده ها از سطح اقتصادی پایینی برخوردار هستند اما خانواده های شاد محسوب می شوند. 

کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه امروز متاسفانه به بنیان خانواده توجه نمی شود، افزود: آموزش خانواده و مبانی دینی متاسفانه وجود ندارد و روی تعلیم و تربیت خانواده کار نکرده ایم که نیازمند توجه است. 

وی با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده در حوزه خانواده، گفت: اگر رئیس جمهور آینده شخصی مکتبی نباشد با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد و باید رییس جمهور آینده بتواند سبک و شیوه آیت الله رئیسی را ادامه دهد.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان کرد: قطعا مهم است که رییس جمهور چه کسی باشد تا مشکلات حوزه خانواده برطرف شود و اگر رییس جمهور آینده نگاه به سبک و شیوه غربی در حوزه خانواده داشته باشد مشکلات ما چندین برابر خواهد شد.

کد خبر 1770759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha