افزایش ۵.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

امیرآبادی به بیان آمار ولادت در سه ماهه ابتدائی امسال در استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ولادت در استان شاهد رشد ۵.۷ درصدی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی، مرتضی امیرآبادی زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ولادت در استان شاهد رشد ۵.۷ درصدی بوده است.


وی افزود: در این مدت ۳۷۴۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به سه ماه ابتدائی سال قبل ۲۰۲ واقعه افزایش داشته است.


مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: از کل ولادت های ثبت شده در سه ماهه اول امسال؛ تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ واقعه در مناطق شهری و یکهزار و ۴۶ واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.


وی گفت: همچنین از این میزان یک هزار و ۹۵۸ واقعه را پسران و هزار و ۷۸۳ واقعه را دختران به خود اختصاص داده اند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه میانگین سن مادران در این مدت ۳۰.۲ سال و پدران ۳۴.۴ سال بوده است، ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۵۱ مورد دوقلوزایی و ۲ مورد سه قلوزائی در استان نیز به ثبت رسیده است.


وی در ادامه ابراز داشت: بیشترین مرتبه ولادت در استان مربوط به فرزند دوم؛ سپس اول و بعد سوم در خانواده ها بوده است.


گفتنی است، نام های امیرعلی، امیرحسین و علی در گروه پسران و نام های فاطمه، فاطمه زهرا و زینب در گروه دختران دارای بیشترین فراوانی نام درسه ماهه اول امسال بودند.

کد خبر 1770780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha