حضور ۵ هزار هیأت در رویداد «عطر سیب»

نشست بیست و دومین نمایشگاه «عطر سیب» ویژه محرم۱۴۰۳ برگزار و طی آن به مشارکت ۵ هزار هیأت در این رویداد و نیز برپایی ۳۴ هیأت نوجوانانه در تهران اشاره شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب صبح امروز سه‌شنبه۱۲ تیرماه با حضورحمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام جامه‌دار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ شهرداری تهران و دبیر رویداد عطر سیب در این سازمان برگزار شد.

حضور ۵ هزار هیئت در رویداد عطر سیب/ برپایی ۳۴ تکیه نوجوان در شهر تهران

پیشواز محرم با رویداد عطر سیب در میدان آئینی امام حسین از امروز

در این نشست «حمیدرضا خونویی»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تبریک روز مباهله گفت: رویداد فرهنگی عطر سیب به بیست دومین دوره برگزاری اش در شهر تهران رسیده و توفیق اجرای این رویداد شامل سازمان فرهنگی شهرداری تهران شده است، ۱۴ تا ۲۱ تیر ماه در رویداد فرهنگی عطر سیب از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین(ع) میزبان مردم تهران و هیئات مذهبی هستیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به تنوع برنامه های بیست دومین رویداد فرهنگی عطر سیب برای هیئات و روضه های خانگی اظهار کرد: امسال بعد از ۲۱دوره برگزاری رویداد فرهنگی عطر سیب فرایند ثبت نام این رویداد از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت الکترونیک انجام شد؛ در راستای همین موضوع در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی سامانه ای برای صحت سنجی اطلاعات هیئات انجام شد و بیش از ۵ هزار هیئت برای شرکت در رویداد عطر سیب معرفی شدند و کارت های بانکی با شارژ ۸ میلیون تومان به مسئولان این هیئات تحویل داده شد.

وی افزود: در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب نزدیک به ۶۰ گروه تولیدکننده اقلام فرهنگی محرم در قالب ۱۱۲ غرفه نمایشگاهی اقلام برپایی هیئت و اقامه عزا را به عزاداران محرم ارائه می کنند.

حمیدرضا خونویی یادآور شد: فراخوان بیست و دومین رویداد فرهنگی عطر سیب اردیبهشت ماه اعلام شد و از ۳۰۰ درخواست کننده برای حضور در نمایشگاه ۶۰ گروه انتخاب شد و غرفه ها به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بیست و دومین رویداد فرهنگی عطر سیب آنچه برای حضور شرکت کنندگان نمایشگاهی برای ما حائز اهمیت بود حضور تولیدکننده های ایرانی اقلام فرهنگی محرم بود.

حضور ۵ هزار هیئت در رویداد عطر سیب/ برپایی ۳۴ تکیه نوجوان در شهر تهران

ارائه اقلام هیئات مذهبی و روضه های خانگی در نمایشگاه عطر سیب

 در ادامه این نشست «حجت الاسلام جامه دار»، مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگستان عترت و دبیر رویداد عطر سیب گفت: نمایشگاه عطر سیب یک رویداد فرهنگی برای پیشواز محرم و آغاز این ماه در شهر تهران برای مردم است؛ در این نمایشگاه اقلامی که نه مورد نیاز خانواده ها و روضه های خانگی بلکه اقلام محرمی که هیئات بزرگ را شامل می شوند ارائه می شود.

رییس فرهنگستان عترت افزود: در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب خانواده ها می توانند پوشاک و بازی های محرمی را تهیه کنند.

حجت الاسلام جامه دار اظهار کرد: در پیشواز محرم که از امروز ما به استقبال آن در میدان آیینی امام حسین(ع) می رویم برنامه های متنوعی از جمله عزاداری سنتی اقوام و برنامه های عزاداری در قالب تعزیه خوانی، پرده خوانی، شعرخوانی و روضه خوانی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اتفاق ویژه ای که امسال در در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب رقم می خورد، افزایش اعتباربخشی به محصولات و ملزومات هیئات از حیث کیفیت و نوگرایانه بودن است.

تهیه اقلام محرمی هیات ها با ارزانترین قیمت در میدان آئینی امام حسین

 در ادامه حمید رضا خونویی درباره کمک ۸ ملیونی به هیئات مذهبی در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب گفت:  در اولین دوره عطر سیب اعتبار صد هزار تومانی به هیات داده می شد و  سال ۱۴۰۰ اعتبار ۴ میلیون و امسال ۸ میلیون تومان به آنها داده می شود که با توجه به تورم بخش کوچکی از نیاز هیئات را تامین می کند. وی تصریح کرد: خانواده ها برای محرم امسال می توانند در نمایشگاه عطر سیب در میدان امام حسین(ع) اقلام خود را با ارزان ترین قیمت تهیه کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره برپایی نمایشگاه کتاب در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب گفت: غرفه کتابی متناسب با رویداد عطر سیب برپا می شود و از چند ناشر دعوت شده که عرضه کتاب در این رویداد داشته باشند و مسابقه کتاب برای کودک برپا می شود.

برپایی برنامه حلقه های کتاب خوانی محرم در ۱۰۰ کتابخانه 

حمیدرضا خونویی از برپایی برنامه حلقه های کتاب خوانی محرم در ۱۰۰ کتابخانه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت: در ۱۰۰ کتابخانه سازمان برنامه حلقه کتابخوانی محرم اجرا می شود و همچنین ۴۰۰ نشست کتاب در شهر تهران اجرا می شود.

برپایی ۳۴ تکیه نوجوان در شهر تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه هدف گذاری رویداد عطر سیب حمایت از هیئات محلی شهر تهران است، اظهار کرد: امسال در ۳۴ فرهنگسرای شهر تهران ۳۴ تکیه نوجوان از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برپا می شودو همچنین ۱۱۰ هیئت نوجوان در شهر تهران شناسایی شده که قرار است از این هیات ها حمایت کنیم.

حمیدرضا خونویی درباره اجرای برنامه های تعزیه در بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب توضیح داد: در این رویداد هر روز میزبان یک گروه تعزیه خوان و پرده خوان هستیم، تعزیه ها نیز متناسب با مناسبت های محرم با رویکرد توجه به مخاطب نوجوان اجرا می شود.

حضور ۵ هزار هیئت در رویداد عطر سیب/ برپایی ۳۴ تکیه نوجوان در شهر تهران

در پایان این نشست پوستر بیست و دومین نمایشگاه رویداد فرهنگی عطر سیب رونمایی شد.

کد خبر 1770791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha