کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد نهضت مشارکت راه اندازی کردند

ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اقدام به راه‌اندازی نهضت مشارکت سیاسی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، قرارگاه نهضت مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف لبیک به فرمان حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آغاز به کار کرد.

این قرارگاه دارای مناطق شش‌گانه استانی و نیز کمیته های مختلف «بانوان»، «ارتباطات رسانه»، «اطلاع رسانی و فضای مجازی» و «تبلیغات میدانی» است.

قرارگاه نهضت مشارکت تلاش دارد تا با فعال کردن شبکه گسترده و عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بچه‌های مسجد بتواند نقش مؤثری در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد.

تبلیغ چهره به چهره در مساجد شهری و روستایی، تولید و انتشار محتوا فاخر رسانه‌ای و... با هدف تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت افزایش مشارکت مردم از اقدامات این قرارگاه است.

قرارگاه نهضت مشارکت در تلاش است به منظور جلوگیری از موازی کاری از ظرفیت نهادها و مجموعه‌های فعال در عرصه مسجد نیز بهره ببرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج در این زمینه، اظهار کرد: با عنایت و توجه ویژه به اینکه در همه ادوار سیاسی و انتخاباتی، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه برتر در مشارکت سیاسی بودند، در این دور از انتخابات برخلاف تصور و توقع، میزان مشارکت کاهش داشت، در همین راستا ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اقدام به راه‌اندازی نهضت مشارکت سیاسی کرده است.

«کریم لایقی اصل» افزود: نظر به توزیع جغرافیایی تقریباً مناسب مساجد در محلات، نقاط مختلف روستایی و ایجاد شبکه گسترده مردمی در این نقاط، تمامی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خود را مکلف به تلاش مضاعف برای افزایش چشمگیر میزان مشارکت در دور دوم انتخابات و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ابتدا مدیران کانون‌ها، میزان مشارکت سیاسی را سنجیده و درصد تفاضل این دوره با سایر ادوار را ارزیابی، سپس اقدام به برنامه‌ریزی برای افزایش این میزان مشارکت می‌کنند .

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان دارای قدرت نفوذ خوبی در بین مردم مناطق مختلف هستند و از سوی دیگر ائمه جماعات مساجد نیز جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند، لذا با رهبری و مدیریت ائمه جماعت جهاد تبیینی در سراسر استان در حال راه‌اندازی است.

ائمه جماعات و هادیان سیاسی، بصیرتی با توصیه به بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری پیرامون شاخصه های یک نامزد اصلح، راه را برای مردم هموار و انتخاب را آسان تر می کنند.

به طور کلی این طرح شامل گفتگو با موثرین (ریش سفیدان و بزرگان مناطق مختلف)، گفتگو با اهالی در قالب صحبت های چهره به چهره، سخنرانی و تبیین وضعیت، ارتباط تلفنی، ارتباط در فضای مجازی، راه اندازی ستادهای خانگی، کاروان‌های انتخاباتی و حضور گروه های هنری در صورت نیاز، از شیوه‌های مدیریت کانون‌ها برای جذب و هدایت مردم به سوی صندوق‌های انتخابات می‌باشد.

امید است با آگاهی بخشی سیاست دینی و دعوت با حکمت به مشارکت، بار دیگر سرافرازی جمهوری اسلامی و ایران قوی را در این میدان و عرصه حساس به جهانیان نشان دهیم.

کد خبر 1770812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha