تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، کار شاخص دولت سیزدهم در کشور

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار شاخصی که انجام گرفته تصویب قانون متناسب سازی بود که در برنامه هفتم توسعه به آن توجه صورت گرفته و در قانون بودجه ۱۴۰۳ احکام آن دیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد تقی جلیلی بهابادی» امروز در نشست روز خانواده و تکریم بازنشستگان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گزارشی کلی از اقدامات صندوق بازنشستگی و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه ارائه داد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ ذی‌الحجه سال ۱۳۸۵ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان درج شده است.

وی اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود، افزود: با توجه به حادثه سقوط هواپیمای رئیس جمهور و همراهان ایشان، امسال این برنامه‌ها به دلیل شرایط این حادثه برگزار نمی‌شود.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ هزار و ۱۴۰ نفر حقوق بگیر داریم که ماهیانه ۲ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال حقوقی است که به حساب این افراد واریز می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: میانگین حقوق بازنشستگان تا قبل از تیر ماه امسال ۱۴۶ میلیون ریال بود که با توجه به افزایش یک میلیون تومان به صورت علی الحساب، حدود ۱۵۵ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۳ درصد از جمعیت بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و مابقی آن را بانوان تشکیل می‌دهند که این اعداد و ارقام نسبت به استان‌های دیگر قابل ملاحظه بوده و نشان می‌دهد که نقش بانوان در نظام اداری تا حدودی کمرنگ بوده است.

جلیلی یادآور شد: صندوق بازنشستگی دو خانه امید دارد که در آنها امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مستقر شده و خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به بازنشستگان در این مراکز که در یاسوج و گچساران هستند، ارائه می‌دهد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اخیراً پرداخت شد و تسهیلات نقدی ما علاوه بر وام ضروری، وام پایان نامه است که به فرزندان و بازنشستگانی که در حال تحصیل هستند، پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۷۰ نفر در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند که میانگین حقوق آنها هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ این اعداد به ۱۴ هزار و ۹۲۷ نفر رسیده و میانگین حقوق آنها نیز هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

جلیلی بهابادی افزود: مجموع پرداختی اعتباری که در سال ۱۴۰۱ برای حقوق بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد لحاظ شد، ۱۷ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۲ تعداد حقوق بگیران به ۱۵ هزار و ۸۴۱ پرونده رسید و مجموع پرداختی به آنها ۲۳ هزار میلیارد ریال بود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که امسال خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، در مرحله نخست به صورت علی الحساب ماهیانه یک میلیون تومان کلید خورد و به زودی احکام متناسب سازی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ پرونده حقوق بگیر پیش بینی شد، بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود ۳۱ هزار میلیارد ریال پرداخت حقوق بازنشستگان در استان را داشته باشیم و میانگین حقوق با احتساب یک میلیون تومان علی الحساب به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

جلیلی بهابادی افزود: در زمینه تسهیلات نقدی وام ازدواج فرزندان در سال ۱۴۰۰ پرداخت وام نداشتیم ولی در سال ۱۴۰۱ با آغاز به کار دولت سیزدهم وام ازدواج فرزندان ۲۵ میلیون تومان را کلید زدند و ۶۱۵ نفر از این تسهیلات استفاده کردند که در مجموع ۱۵۳ هزار میلیارد ریال پرداخت این وام بود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد هزار و ۷۸ نفر وام ازدواج ۳۵ میلیونی فرزندان را دریافت کردند و اعتباراتی که برای وام ضروری در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده ۲ هزار و ۲۴۷ نفر موفق به اخذ وام شدند که مبلغ وام در آن زمان ۱۲ میلیون تومان بود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۴۷ نفر در سال ۱۴۰۱ وام ۱۵ میلیون تومانی دریافت کردند، افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز دو هزار و ۷۰۰ نفر وام ۳۰ میلیون تومانی را دریافت کردند.

جلیلی بهابادی خاطرنشان کرد: کار شاخصی که انجام گرفته تصویب قانون متناسب سازی بود که در برنامه هفتم توسعه به آن توجه صورت گرفته و در قانون بودجه ۱۴۰۳ احکام آن دیده شد که یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده به فصل متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت، کلید این کار این ماه انجام شد و روند ادامه دارد تا زمانی که احکام قطعی صادر و مابالتفاوت نیز پرداخت شود.

گفتنی است در این نشست چند نفر از بازنشستگان مسائل و مشکلات این قشر در استان کهگیلویه و بویراحمد را مطرح کردند.

کد خبر 1770847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha