فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت خانواده/ به مادر بودنم افتخار می کنم

قربانی بانوی دهه هفتادی مادر چهار فرزند می گوید: نقش مادری و همسری بالاترین نقش ها که نیازمند مجاهدت است و فرزند نیروی مضاعف است و با سبک زندگی درست و اولویت بندی می توان به موفقیت رسید.

خبرگزاری شبستان_استان‌مازندران_مریم‌نظری/ مادر واژه  ای مقدس، اسطوره و سلطان گذشت و فداکاری است.

برای همه‌ ما مادر، اسوه است و این‌نمونه و اسوه بودن وقتی بیشتر از همیشه نمودار می شود که در کنار خانه داری و تربیت فرزندان، توجه به روابط اجتماعی، از همه جان خود برای فرزند مایه می گذارند.

روزمباهله و بزرگداشت روز خانواده موجب شد تا با توجه به دغدغه های رهبری در راستای جمعیت و توجه به جوانی جمعیت به سراغ مادرانی ب ویم که فرمایش رهبری را فصل الخطاب خود قرار دادند تا از بحران جمعیت کشو و پیری جمعیت رها شویم.

تا دهه ۶۰ و قبل از آنکه تبلیغ «فرزند کمتر زندگی بهتر» بر زندگی خانواده ایرانی حاکم شود، بیشتر خانواده ها چندفرزند بودند اما کم کم و با گذشت زمان این جنعیت در دهه ۹۰ به پیری رسید و حالا با توجه با اینکه گَردِ پیری بر چهره ایران اسلامی نشسته است، همه‌ما در تکاپو برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت و فرزنداوری هستیم و مسوولان با مشوق های مختلف تلاش دارند تا فرهنگ فرزنداوری و جواتی جمعیت را در جامعه نهادینه کنند.

 پیری جمعیت، زنگ هشدار بود که از ابتدای دهه ۹۰ به صدا در آمد و متأسفانه امروز کمتر خانواده ای را می بینیم که بیشتر از دو فرزند داشته باشند و رغبت به فرزنداوری بسیار پایین است و بسیاری مشکلات اقتصادی را مهمترین عامل این مساله می دانند.

اما هستند افرادی که علی رغم وجود همه مشکلات مالی و اجتماعی و تنگناهایی که وجود دارد، با افتخار ۳ تا ۴ فرزند دارند و با افتخار خود را پدر و مادر فرزندان زیاد و خانواده ای پر جمعیت می دانند.

فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت خانواده/ به مادر بودنم افتخار می کنم

یکی از این مادران نمونه سرزمین‌مان، بانوی دهه هفتادی از شهرستان قائمشهر استان‌مازندران است که در کنار تربیت فرزندان، از پس روابط اجتماعی و شغل بیرون از خانه هم بر آمده است.

فاطمه قربانی از بانوان دهه هفتادی است که در سال ۱۳۹۲ ازدواج کرده و حاصل این ازدواج ۴ فرزند یک دختر ۹ ساله و ۳ فرزند پسر است.

این بانوی نمونه مازندرانی دارای کارشناس حسابداری و حوزوی است و همسر ایشان‌ خم متولد ۶۲ و طلبه است و حافظ کل قرآن و معاون پرورشی و دارای دو مدرک کارشناسی آمار و تحصیلات حوزوی است.

قربانی این‌مادر مازندرانی که علی رغم سن پایین و زی ۴۰ سالش ۴ فرزند دارد، خود مربی طرح امین در مدارس و مشاور جهادی در هیات و مساجد و مدارس است.

وی در مورد فرزنداوری و برکات آن می گوید: حضرت رسول فرمودند:" فرزند برای پدر گلی خوشبو از جانب خداست که او را می بوید و میتن بندگان است. " و فرزند برکت خانه است و از پایه های قدرتمندی و تولید ثروت و هر جامعه ای جمعیت است.

فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت خانواده/ به مادر بودنم افتخار می کنم

این بانوی مازندرانی گفت: رهبری بر فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید و سفارش دادند و ما تابع ولایت باید باشیم.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه معظم له در حوزه جمعیت و فرزندآوری برای مامهم بود و لذا با تمام تلاش در این حوزه تبلیغ کرده و به صورت عملی در زندگی خودم با فرزندآوری به این مهم جامه عمل پوشاندم و هم در عرصه اجتماعی در این حوزه فعالیت و تبلیغ کردم تا در راستای عمل به فرامین رهبری تلاش کرده باشم.

قربانی در مورد مشکلات اقتصادی که پانع بسیاری از مردم برای فرزنداوری است معتقد است که‌مشکلات اقتصادی وجود دارد و یکی از دلایل عدم فرزنداوری است که وجود دارد، اما هیچ گاه دلیلی بر عدم فرزندآوری نیست چرا که اگر قلبا" اعتقاد داشته باشیم که فرزند روزی رسان است، منکر نمی شو یم و باید بدانیم که هر فرزندی روزی خود را می رساند وروزی را چند برابر ‌می کند.

وی که خود همزمان تحصیلات دانشگاهی و تربیت فرزندان را در دستور کار داشته است، می گوید: فرزندآوری مانع تحصیل و روابط اجتماعی نیست و بسیاری از افراد و از جمله خودم در تحصیل و اشتعال موفق بودم.

فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت خانواده/ به مادر بودنم افتخار می کنم

می گوید: ترم دو دانشگاه ازدواج کردم و همزمان با ۴ فرزند دسته گلم ادامه تحصیل دادم و موفق شدم.

وی افزود: مشکلات همیشه وجود دارد و باید سبک زندگی خود را براساس اولویت ها تنظیم کنیم و بدانیم اگر سبک زندگی کسی درست باشد، اولویت ها را تشخیص داده و با شناسایی آن زندگی بهتر و راحت تر و بی دغدغه تری خواهد داشت.

فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت خانواده/ به مادر بودنم افتخار می کنم

قربانی با بیان اینکه به مادر بودنم افتخار می کنم، گفت: فرزند نیروی مضاعفی برای موفقیت است و جا دارد که از همسرم و مادرم که کمک کار همیشگی من بودند قدردانی کنم.

وی معتقد است که نقش مادری و همسری بالاترین نقش ها در زندگی است که نیازمند مجاهدت است و باید در این راه با همه توان‌پای همسر و فرزندان و زندگی بود و جوانان به این مساله توجه کنند و مسوولان دستگاه های متولی هم به تکالیف خود در قانون جوانی جمعیت عمل کنند تا گام موثری در این  حوزه برداشته شود.

کد خبر 1770855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha