گردهمایی هزاران یهودی و فعال صلح عرب در تل‌آویو برای توقف جنگ غزه

هزاران یهودی و فعال صلح نفر در تل‌آویو گرد هم آمدند تا در یک گردهمایی عظیم که سازمان‌دهندگان آن را اردوگاه صلح می‌نامند، خواستار پایان دادن به جنگ جاری در غزه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «msn»، هزاران یهودی و فعال صلح نفر در تل‌آویو گرد هم آمدند تا در یک گردهمایی عظیم که سازمان‌دهندگان آن را اردوگاه صلح می‌نامند، خواستار پایان دادن به جنگ جاری در غزه شوند.

تعداد زیادی از فعالان، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران یهودی و عرب در این گردهمایی برای جمعیت حاضر سخنرانی کردند و گفتند که تنها صلح می‌تواند امنیت را به ارمغان بیاورد.

در این کنفرانس بزرگ همه افراد عضو جناح‌های چپ در اسرائیل از فعالان صلح طلب کهنه کار گرفته تا سیاستمداران چپ کنونی  از جمله «ایمن عوده» رئیس فهرست مشترک و «گلعاد کاریو»، رئیس حزب کارگر حضور داشتند.

«یانال جبرین»، روزنامه‌نگار فلسطینی از بیت المقدس که در اوایل سال جاری کنفرانس مملو از افراد عضو جناح راست که برای ترویج شهرک‌سازی یهودی در غزه دور هم جمع شده بودند را پوشش داد به حضار گفت که این گردهایی با حضور فعالان عرب و یهودی را  پاسخی به ناسیونالیست‌های افراطی اسرائیل می‎داند.

وی در این باره گفت: در برابر همه این‌ها، زمان اتحاد اعراب و یهودیان فرا رسیده است تا بر ناامیدی غلبه کنند، زیرا ناامیدی یک برنامه عملی نیست و ما باید به صلح فکر کنیم.

«یووال هراری»، تاریخ‌دان مشهور بین‌المللی اسرائیلی نیز در این نشست سخنرانی کرد و خواستار برقراری صلح و پایان دادن به جنگ غزه برای از بین بردن تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

کد خبر 1770872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha