«مساجد»، هدف صهیونیسم در جنگ علیه نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران هر روز خود به نوار غزه، مساجد را به عمد هدف قرار می دهند و تخریب مساجد و اماکن دینی علاوه بر زیرساخت‌های غزه، در اولویت جنگی اشغالگران صهیونیستی قرار دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: باوجود تخریب مساجد غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حملات مستمر به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، مناره مسجد «امان» در شهر غزه همچنان پابرجاست و صدای اذان در آن طنین انداز می شود.

از آغاز جنگ جاری، ارتش اشغالگر با هواپیماهای جنگی و توپخانه‌های خود، به عمد مساجد را در سراسر نوار غزه ویران کرده و هزاران غیرنظامی و بی گناه بی دفاع را قتل عام کردند. اما صدای اذان گفتن موذن روی ویرانه‌های این مسجد متوقف نشد، باوجود دشواری در ورود به این مسجد تخریب شده، صدها نمازگزار برای ادای نماز وارد آن می شوند.

بازسازی

الخمسینی علی جودة، یکی از خادمان مسجد در غزه، گفت: ارتش اشغالگر اسرائیل به عمد مساجد نوار غزه را تخریب می کند، زیرا می داند که بر پایبندی به قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) و اجرای آن و افراط نکردن در زمین و مقابله با کسانی که تلاش به سرقت می کنند، تشویق می کند.

 جوده افزود: اشغالگران از تخریب اماکن مذهبی، آواره کردن فرزندان ما و کشتن و آزار و اذیت آنها دریغ نمی کنند تا آنها را به تسلیم شدن در برابر خواسته های شان مجبور کنند. اما این توهم است و هر کاری که بکنند، موفق نمی‌شوند، ما سرزمین خود را رها نمی‌کنیم و دوباره مساجد خود را بازسازی و احیا خواهیم کرد.

او از مردم آزاده و شریف جهان خواست تا در کنار مردم فلسطین بایستند و به جنگ ویرانگر نوار غزه پایان دهند و در بازسازی مساجد تلاش کنند تا بار دیگر صدای اذان طنین انداز شود و ادای نماز ازسرگرفته شود و طالبان علم در مساجد علوم دینی را فراگیرند.

«محمد الغندور» یکی از ساکنان غزه با صدای هر اذان، با عده ای از شهروندان غزه به مسجد نزدیک خود برای ادای نماز می شتابد و سوره ‌ا و آیاتی از قرآن کریم را بر خرابه های آن تلاوت می کند.

 الغندور با وجود جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر اسرائیل علیه نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی مساجد بر این درخواست اصرار دارد و تاکید می کند که این اولین بار نیست که ارتش صهیونیستی در هر حمله  و بمبارانی مساجد نوار غزه را هدف قرار می دهد.

الغندور درباره موضع کشورهایی که قوانینی را وضع می کنند و خواستار آزادی مذهب و آسیب نرساندن به عبادتگاه ها و مجازات متخلفان هستند، گفت: سکوت آنها در قبال جنایاتی که در نوار غزه رخ می دهد، به مثابه  مشارکت و چراغ سبز دادن به ارتش اشغالگر برای ادامه کشتارهای‌شان علیه غیرنظامیان و بی گناهان بی دفاع و تخریب مساجد و خانه ها بر سر صاحبان‌شان است.

 او از مردم آزاده و شریف جهان و ملت‌های عرب و اسلامی خواست به خیابان‌ها بیایند و بر دولت‌های خود فشار بیاورند تا جنگ کنونی در نوار غزه را متوقف کنند. با توقف جنگ، مساجد بازسازی می شوند و نمازگزاران بازمی گردند.

 ارتش اشغالگر در تاریخ ۱۵ ماه می، ویدئویی از تله گذاری و انفجار یکی از مساجد نوار غزه و همچنین انتشار عکسی از آتش زدن یکی از مساجد دیگر و نسخه هایی از قرآن کریم منتشر کرد.

وزارت اوقاف و امور مذهبی نوار غزه در ۱۸ ماه می اعلام کرد: اشغالگران با حمله مستمر به نوار غزه و تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، منازل، مساجد، کلیساها و اماکن عبادی، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: موشک‌ها و بمب‌های رژیم صهیونیستی، ۶۰۴ مسجد را با خاک یکسان کرده و به طور کامل تخریب کرده و ۲۰۰ مسجد نیز به شدت آسیب دیده و ۳ کلیسا نیز تخریب شده‌اند.

مقامات اشغالگر از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته اند که علاوه بر تخریب مساجد، مدارس، بیمارستان ها و زیرساخت ها، ده ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1770781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha