مبلغین دعوت به حکمت و بازخوانی منویات رهبری پیرامون شاخصه‌های اصیل کنند

مبلغ امور دینی گفت: مبلغین دعوت به حکمت و بازخوانی منویات مقام معظم رهبری پیرامون منویات و شاخصه‌های اصیل کنند تا مردم شخص اصلح را بشناسند، معرفی کنند، او را گزینش کنند و به او رای دهند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی چام زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: همان طور که می‌دانید از زمان طلوع خورشید اسلام، پایه گذاری و بنیانگذاری حکومت اسلامی توسط رسول اکرم (ص) در مدینه نخستین اقدام ایشان به محض ورود، ساخت مسجد قبا بود.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) اکبرآباد یاسوج گفت: مسجد را به عنوان یک پایگاه مردمی، اردوگاه نظامی، محل حل و عقد مسائل اجتماعی و همچنین طرح مسائل سیاسی معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) همه این امور مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و مدنی مردم را در مسجد مطرح می‌فرمودند، گفت: بسیج، اعزام نیروها و همچنین گاه تربیت نظامی و آمادگی رزمی آنها، در مسجد نشستن و کرسی زدن در مسجد و شنیدن حرف مردم، رتق و فتق امور و شئون اجتماعی آنها در مسجد صورت می‌گرفت.

حجت الاسلام چام زاده ادامه داد: مسائل عبادی، جمعه و جماعت، خطبه و خطابه، تعلیم و تربیت دینی و کار فرهنگی در مسجد و حتی بعضاً خواندن خطبه عقد و اصلاح ذات البین در مسجد صورت گرفت.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) اکبرآباد یاسوج ضمن تاکید بر اینکه مسجد یک پایگاه همه جانبه و چند منظوره برای امور مسلمانان است، ادامه داد: بعد اصلی و نه فرعی، چنانکه امروزه گمان می کنند گرچه مسجد اسم مکان و برای سجده و عبادت است ولی مسجد برای تعلیم، تربیت، آگاهی بخشی مسائل سیاسی است، (همچنان که دیانت ما عین سیاست ما است و اساس دین نیز سیاست است)، یعنی تدبیر نیکوی امور مردم در مسجد صورت می گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه وظیفه و رسالت اصلی مبلغان، مبیننان و مروجان فرهنگ دینی، تعالیم نبوی و معارف علوی در مسجد صورت می‌گیرد، افزود: آنچه که امروز از ناهنجاری‌ها، معضلات و مشکلاتی که دامنگیر جامعه شد به این دلیل بود که امت آن روز مسائل اساسی و کلان امور اجتماعی جامعه اسلامی را نفهمید، شایستگان، خردمندان، کارآمدان و دلسوزان را کنار زدند و اجازه ندادند آنها در راس امور قرار گیرند تا امروز جامعه با این همه مشکل دست و پنجه گرم نکند.

حجت الاسلام چام زاده خاطرنشان کرد:وظیفه اصلی همه مبلغان این است که دعوت به شاخص‌ها کنند، نه اشخاص، دعوت به ائتلاف کنند نه اختلاف، وظیفه آنها این است که نخست بصیرت افزایی و غفلت زدایی برای مشارکت عمومی و همگانی و حداکثری شود که به تعبیر مقام معظم رهبری «سرافرازی جمهوری اسلامی» است.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) اکبرآباد یاسوج یادآور شد: هر شخصی که «ایران قوی» می‌خواهد با مشارکت خود یک پشتیبانی برای دفاع از کیان ملی، صیانت از جمهوریت و حراست از مشروعیت نظام سیاسی و اجتماعی ایران است.

وی افزود: مسئله دوم این است که مبلغین دعوت به حکمت و بازخوانی منویات مقام معظم رهبری پیرامون منویات و شاخصه‌های اصیل کنند تا مردم شخص اصلح را بشناسند، معرفی کنند، او را گزینش کنند و به او رای دهند.

حجت الاسلام چام زاده گفت: در مسجد ائمه جماعت و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بدون از اختلاف سلیقه، غرض سیاسی، منفعت شخصی و بدون جبهه گیری و جناح‌بندی گروهی و جریانی همه مردم را در مرحله نخست دعوت به حضور پای صندوق‌های رای و افزایش مشارکت کنند و در مرحله دوم چنانکه مطرح شد مقام معظم رهبری فرمود به انتخاب شخص اصلح دعوت کنند.

کد خبر 1770899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha