شرکت 5 هزار نفر از مددجویان گلستانی در کلاس های طرح تابستانه اوقات فراغت

کیاء الحسینی از آغاز برگزاری کلاس های اوقات فراغت با شروع فصل تابستان برای بیش از پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان، سیدمصطفی کیاءالحسینی گفت: طرح کلاس‌های تابستانه و اوقات فراغت ویژه مددجویان با محوریت دانش آموزان و دانشجویان و قشر کودک و نوجوان و با همکاری سایر دستگاه های همسو با مسائل فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز نیکوکاری، بسیج، شهرداری، کتابخانه ها و ... برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گلستان افزود: کلاس های اوقات فراغت شامل برنامه های آموزشی و مهارت آموزی، برنامه های اعتقادی و فرهنگی ، برنامه های هنری وادبی و برنامه های ورزشی است.

وی ادامه داد: در برنامه های آموزشی و مهارت آموزی کلاس های خیاطی، چرم دوزی، گلسازی و نقاشی، در برنامه های اعتقادی و فرهنگی کلاس های نماز، قرآن، جشنواره باران وحی و احکام و در برنامه های ورزشی رشته های والیبال و فوتسال آموزش داده می شود..

کیاءالحسینی با اشاره به وجود کانون های فرهنگی تربیتی در ادارات گرگان، علی آبادکتول، آزادشهر، گنبد و مینودشت، گفت: دراین کانونها، کلاس های فوق برنامه و آموزشی در طول سال دایر است و سایر ادارات شهرستانی نیز با برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی در محل امداد این برنامه ها را عملیاتی می کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت از مددجویان در شرایط سنی مختلف از برنامه های اوقات فراغت در محل کمیته امداد استفاده کنند که یکی از اهداف برگزاری این کلاس ها ایجاد شادابی و نشاط معنوی و امید آفرینی در خانواده های تحت حمایت بوده و همچنین موضوع مهارت آموزی آنها یکی دیگر از اهداف مهم کلاسهای اوقات فراغت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گلستان با بیان اینکه تابستان امسال بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و مادرانشان در قالب اردوهای سراسری به استانهای مختلف کشور اعزام می شوند، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نفر از مددجویان از برنامه های اوقات فراغت، کلاس های آموزشی و تربیتی و اردوهای سراسری و زیارتی استفاده کردند که یکی از اهداف اصلی این رویدادهای فرهنگی، تقویت دینی و اعتقادی بنیاد خانواده بویژه در قشر نوجوان و جوان است.

کد خبر 1770900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha