اعتقاد به «ما می‌توانیم» ویژگی انتخاب اصلح است

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه مشارکت بالا بر تحریم های ظالمانه استکبار موثر است گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات پوز استکبار را به خاک می مالد.

حجت الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه شهر پرند در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح، اظهار کرد: مردم عزیز در انتخابات شرکت کنند و نباید تردید داشته باشند.

وی افزود: به واسطه انتخاب درست قدرت نرم برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌شود که این قدرت نرم طبیعتاً برتر از هر قدرت دیگری است. تا زمانی که قدرت نرم در کشور نداشته باشیم قطعاً نمی‌توانیم در عرصه‌های دیگر موفق باشیم.

امام جمعه شهر پرند تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است و باید یک مردم سالاری دینی واقعی به واسطه این انتخاب شکل بگیرد.

کسی باید انتخاب شود که به مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه از لسان و نگاه رهبر انقلاب دو نکته پیرامون انتخابات وجود دارد؛ حضور حداکثری و انتخاب اصلح، اظهار داشت: کسی باید انتخاب شود که به مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد. در لسان امامین انقلاب و منظومه گام دوم مقام معظم رهبری مبانی انقلاب اسلامی بیان شده است، کسی باید انتخاب شود که هم کارآمد باشد و هم توانایی انجام کارهای بزرگ و ملی و بین المللی را داشته باشد. توانایی انجام کارهای بزرگ صرفاً به معنای حجم نیست، بلکه انجام پروژه‌های ملی و بین المللی و ایستادن در مقابل دشمن است.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی این بود که شب و روز نمی‌شناخت، رهبر انقلاب از آقای رئیسی به عنوان یک رئیس جمهور خستگی ناپذیر نام برده‌اند. فردی که قرار است در آینده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود باید این ویژگی را داشته باشد.  

امام جمعه پرند با اشاره به اینکه کسی که در رأس کار قرار می‌گیرد باید بتواند از همه ظرفیت‌ها و گرایش‌های متعدد استفاده کند، افزود: به توصیه مقام معظم رهبری کسی که به عنوان منتخب انتخاب می‌شود باید دور خود جریان انقلابی و افرادی را که مبانی انقلاب پایبند هستند دور خود جمع کند.

وی ویژگی دیگر انتخاب اصلح را اعتقاد آن فرد به شعار «ما می‌توانیم» عنوان کرد و گفت: این شعار از جمله گره‌های ذهنی در نسل امروز است؛ ما به این شعار در جایگاه واقعی نیازمند هستیم.

مشارکت بالا پوزه استکبار را به خاک می‌مالد

حجت الاسلام کاظمی با تاکید بر اینکه مشارکت بالا تولید قدرت نرم می‌کند و تمام قدرت‌های دیگر در ذیل قدرت نرم ملی که توسط مردم رقم می خورد، قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این قدرت نرم ملی هم برای درون کشور و هم برای بیرون کشور حائز اهمیت است. اگر قرار است استکبار برای ما خط و نشان بکشد، تحریم‌های ظالمانه اعمال کند و جنگ نیابتی را شروع کند مشارکت بالا در انتخابات بر این‌ها تاثیرگذار است. مشارکت بالا پوزه استکبار را به خاک می‌مالد و منافقین و خناثان و کسانی را که برای استکبار فرش قرمز پهن می‌کنند مأیوس می‌کند.

وی اظهار کرد: مشارکت بالا کاری می‌کند که تمام دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی مأیوس شوند، مشارکت بالا ادامه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی است. مشارکت بالا کمک می‌کند قطار انقلاب اسلامی با سرعت به سمت نوک قله حرکت کند، مردم می‌توانند تعیین کنند ما به نوک قله برسیم یا خیر. رسیدن به نوک قله همراه با سرعت با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اتفاق می‌افتد.

امام جمعه پرند گفت: هر کسی نسبت به جمهوری اسلامی دغدغه دارد، هر کسی حس ایران دوستی دارد و قلبش برای ایران می‌تپد، و هر کسی حتی نسبت به وضع موجود حرف دارد فردا پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کند.  

مشارکت بالا به سرعت گرفتن قطار انقلاب کمک می کند

وی افزود: مشارکت بالا و انتخاب اصلح به اقتدار جمهوری اسلامی و سرعت گرفتن قطار جمهوری اسلامی چه در حوزه اقتصادی، معیشت، سیاست خارجی و سایر اموراتی که دغدغه مردم است، کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: وقتی دولتی کارآمد و مقتدر بود ما توانستیم وعده صادق را محقق کنیم و همه این‌ها به واسطه انتخاب اصلح بوده است. اگر بتوانیم این اتفاق را ادامه بدهیم قادر خواهیم بود این وعده‌های صادق را در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی رقم بزنیم.  

امام جمعه پرند ادامه داد: وقتی انتخاب اصلح بود هماهنگی میدان و دستگاه دیپلماسی کار را به جایی رساند که بعد از شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، دیپلمات‌هایی وارد ایران اسلامی شدند که در این ۴۵ سال وارد کشور نشده بودند.

هر مسجد یک ستاد مشارکت انتخابات

وی با اشاره به اقداماتی که در روزهای باقی‌مانده به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای مشارکت بالای مردم می‌توان انجام داد، خاطرنشان کرد: دوستان ما در حوزه‌های مختلف هم برنامه‌های متعددی را پیش روی خود قرار دهند تا این اقدامات بتواند مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد. باید در هر میدان یک ستاد مردمی برای دعوت به مشارکت بالا برپا کنیم، کنار مردم باشیم و در نقاط مختلف شهرها تریبون آزاد برگزار کنیم.

کد خبر 1770902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha