لزوم روشنگری چهره به چهره برای افزایش مشارکت در انتخابات

حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش اثرگذار مساجد و فعالین فرهنگی این پایگاه های دینی برای حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: بچه های مسجد از فضای گفتگوی تعاملی با اقشار مختلف برای روشنگری، بصیرت افزایی و دعوت به مشارکت در انتخابات بهره بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران درباره اهمیت بهره مندی از ظرفیت مساجد و تبلیغ چهره به چهره در ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت با بیان اینکه مسجد همیشه به عنوان یک مأمن درخدمت اسلام بوده و یک فرصت و ظرفیت بسیار خوب برای انجام بسیاری از امورفرهنگی، اجتماعی، تبلیغاتی و ... بشمار می رود، اظهار کرد: به طور نمونه در انتخابات می شود از ظرفیت مسجد و از اجتماعات داخل مسجد که به هر دلیلی نظیر فعالیت کانون فرهنگی هنری، هیات مذهبی، پایگاه بسیج، برگزاری یادواره شهدا، برپایی نماز جماعت و ... محل رفت و آمد اقشار مختلف است برای تبلیغ چهره به چهره با هدف تقویت مشارکت درانتخابات بهره گرفت.

وی با تاکید براینکه باید جهاد تبیین در اجتماعات مسجدی شکل بگیرد، خاطرنشان شد: مسجد یکی از کانون های مهمی است که باید در انتخابات و امور اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نباید تبلیغات چهره به چهره منحصر به چهار دیواری مسجد شود بلکه باید گفتگوی چهره به چهره رابه محافل، مجالس، محلات، پارک ها و تفرجگاها سوق دهند، گفت: فعالان مسجدی باید از فضای گفتگوی تعاملی که با کسبه، دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان، هیات امنا، بازاریان و ... دارند برای روشنگری، بصیرت افزایی و دعوت به مشارکت در انتخابات بهره بگیرند.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری به بی مهری برخی از افراد جامعه نسبت به مسجد اشاره کرد و افزود: متاسفانه به مسجد بی مهری می شود برای تقویت مساجد کمتر گام برداشته می شود مثلا در زمان انتخابات یاد مساجد می افتیم که صندوق را به مسجد ببریم یا از فضای مسجد برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنیم، هرزمان محتاج مسجد شدیم خبر مسجد رامی گیریم و هر زمان که محتاج مسجد نیستیم هیچ خبری از مسجد نمی گیریم و نسب به مسجد ظلم می کنیم مسجد را تنها می گذاریم که زیبنده نیست.

کد خبر 1770920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha