نویسندگان برای معرفی قرآن کریم، از دیدگاه اهل بیت(ع) استفاده کنند

آیت الله حسینی زنجانی با اشاره به اینکه دیدگاه های اهل بیت(ع) در معرفی قرآن کریم مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: نویسندگان کتاب هایی با محوریت معرفی قرآن کریم از دیدگاه اهل بیت(ع) تالیف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، امروز در آیین رونمایی از چهار کتاب از داود حاجی ناصری با اشاره به کتاب شجره طیبه گفت: طیب در لغت به معنای گوارا است؛ خداوند در قرآن کریم می فرمایند «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ «۶» الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ: ای انسان! چه چیز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور و فریب داده است؟ همان که تو را آفرید و (اندامت را) استوار ساخت و متعادل کرد و مصداق این آیه در شعر شیخ محمود شبستری در گلشن راز است که آمد «جهان چون زلف و خط و خال و ابروست/ که هر چیزی به جای خویش نیکوست/ تجلی گه جمال و گه جلال است/ رخ و زلف آن معانی را مثال است».

وی با یادآوری اینکه شیطان ابزار امتحان بشریت است، افزود: امتحان الهی به این معنی است که انسان تا چه اندازه به کمال مطلوب برسد. اگر خدا حقیقت مطلق است پس کمال انسان نیز در عبودیت است.

آیت الله حسینی زنجانی با تقدیر از نویسنده این کتاب ها گفت: متاسفانه در بیان دیدگاه اهل بیت(ع) در مورد قرآن کریم غفلت کرده ایم و امیدواریم نویسندگان در این زمینه نیز تحقیقاتی داشته باشند و کتاب بنویسند.

نویسندگان برای معرفی قرآن کریم، از دیدگاه اهل بیت(ع) استفاده کنند

وی به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر مردم قران را با ترتیب نزول بخواند هیچ فردی در قرآن اختلاف نمی بیند بنابراین عمده کار ما این است که «ما اُنزل» را پیدا کنیم.

چاپ کتاب با موضوع قرآن و آموزه های دینی تحسین برانگیز است

امام جمعه زنجان نیز در سخنانی تالیف کتاب با موضوع قرآن کریم و آموزه های اسلامی را اقدامی تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: مقدمه قلم و بیان؛ فکر و اندیشه است که به زبان جاری می شود و به کتابت درمی آید.

آیت الله علی خاتمی ضمن قدرانی از ایجاد فرصت چاپ کتاب با این موضوعات تصریح کرد: توجه به چاپ کتاب بستر ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می شود.

حمایت از چاپ کتاب به غنای فرهنگی جامعه کمک می کند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با یادآوری اینکه تالیف چنین کتاب هایی به توسعه فرهنگ شهر و استان کمک خواهد کرد، گفت: همانطور که زنجان دیار فرهیختگان و عالمان سیاسی و اجتماعی است، تالیف کتاب به تقویت این پیشینه کمک خواهد کرد.

نویسندگان برای معرفی قرآن کریم، از دیدگاه اهل بیت(ع) استفاده کنند

حجت الاسلام جعفری با ابراز امیداواری از اینکه این جلسات زمینه تشویق نویسندگان استان را برای تالیف این کتاب ها فراهم سازد، گفت: لازم است تا تاثیر مسائل فرهنگی را در شهر جدی بگیریم و شاهد رونمایی کتاب های بیشتری در این زمینه باشیم.

چاپ کتاب های وزین، بسترساز جایگاه متعالی فرهنگ استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به رونمایی از کتاب های چاپ شده با موضوعات قرآنی و آموزه های دینی گفت: این رونمایی اتفاق مبارکی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه امیدواریم این اتفاق منشا خیر و برکت برای جامعه فرهنگی و دینی باشد، گفت:امیدواریم بتوانیم با این کتاب های وزین یک جایگاه متعالی در فرهنگ تعریف کنیم.

وی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: امید می رود با هدایت های مقام معظم رهبری و شاخص های معرفی شده به انتخاب اصلح برسیم.

نویسندگان برای معرفی قرآن کریم، از دیدگاه اهل بیت(ع) استفاده کنند

نویسنده کتاب های سیاست و فرهنگ، شجره طیبه، شیطان شناسی و مائده های فرهنگی در این آیین با اشاره به اینکه تقارن رونمایی این کتاب ها با ۱۴ تیرماه روز قلم را به فال نیک می گیریم، گفت: کتاب سیاست و فرهنگ مجموعه ای از مقالات مذهبی، فرهنگی، مناسبت ها، مقالات سیاسی و اقتصادی است. که در ۷۱۷ صفحه و با بهره گیری از ۶۴ منبع به چاپ رسیده است.

داود حاج ناصری ادامه داد: کتاب شجره طیبه شامل ۱۵ فصل است که در ۵۹۹ صفحه از ۶۵ منبه و کتاب شیطان پرستی با استفاده از احادیث و روایات به بررسی نقش شیطان پرداخته شده است. در کتاب مائده های فرهنگی نیز در ۹۷۵ صفحه از ۸۰ منبع استفاده شده است.

در پایان این مراسم با حضور آیت الله حسینی زنجان و آیت الله خاتمی، امام جمعه زنجان کتاب های «سیاست و فرهنگ» «شجره طیبه» «شیطان شناسی» و «مائده های فرهنگی» رونمایی شد.

کد خبر 1770933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha