افزایش مشارکت و انتخاب اصلح در سایه تبلیغ چهره به چهره مسجدی ها

حجت الاسلام دانش با اشاره به امید امیدآفرینی در جامعه مطابق سیره عملی شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خطاب به فعالان مساجد گفت: در فرصت باقی مانده تا ۱۵تیر ماه زمینه ساز حضور حداکثری و با بصیرت مردم پای صندوق های رأی برای انتخاب اصلح باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آرش دانش- امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران به فعالیت فعالان مسجدی ذیل قرارگاه نهضت مشارکت با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: در قرآن کریم مجموعا ۲۸ بار کلمه «مسجد» بکار رفته است که البته ۲۲ بار به صورت مفرد یعنی «مسجد» و ۶ بار هم به صورت جمع یعنی «مساجد» ذکر شده است که این نشان از نقش مجوری مسجد در دین مبین اسلام دارد.

وی گفت: مسجد اسم مکانیست که مومنین، متدینین و متقین در آن به عبادت خالق این هستی می‌پردازند،مسجد مکان عبادت مسلمین است و به این نام معروف می باشد این پایگاه دینی از زمان خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بنا شده است و شاید اینطور بگوییم بهتر است مسجد محل حکومت افراد الهی است.

حجت الاسلام دانش با اشاره به ظرفیت های مسجد در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و ... ادامه داد: در معماری شهرسازی اسلامی خاصه ایران اسلامی، مسجد مرکز و محور شهر می‌باشد و تمام وقایع و اطلاع رسانی‌ها در سنگر مسجد  رقم می خورد و کاملاً تبلیغ، تفهیم و تبیین مواردی نظیر امور کشوری، لشکری، اقتصادی و فرهنگی تمام و کمال از طریق مسجد چهره به چهره  صورت می گرفت و اکنون نیز در برخی از محلات هنوز به این مهم توجه می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ایجاد فهم دقیق و آگاهی کامل نسبت به عالم هستی، شریعت، امر الهی و امور حکومتی در مسجد اتفاق می‌افتاد، افزود: اما در زمان حال مسجد در شرایطی خاص قرار دارد ائمه جماعات مساجد وظایف بسیار سنگینی نیز دارند چالش‌های خاص فرهنگی، معیشتی، سیاسی، امنیتی و در آخر جریانات سیاسی وجود دارد که ائمه جماعات باید برای عبور از بحران ها روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام دانش با تاکید براینکه باید این نکته را بدانیم در مورد جریانات سیاسی ملاک همان سیاست اخلاقی و دینی است که سیره اهل بیت علیهم السلام اجمعین و مولا و مقتدای ما امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام که هرگز در آن کذب بی‌خدایی راه ندارد مورد توجه باشد، خاطرنشان شد: اگر ما در مسجد به این نکات توجه کنیم و در حال حاضر ولایت مداری، خود را با محوریت ولایت فقیه رهبر معظم حضرت امام خامنه‌ای حفظ الله همراه کنیم و بیانات و فرمایشات ایشان به عنوان مصباحی جهت طی طریق در این شرایط قرار بدهیم،می‌توانیم در بحث روشنگری و بصیرت افزایی اثرگذار باشیم.

وی بیان کرد: باید از مسجد برای تبیین ضرورت انتخاب اصلح و ایجاد شور حماسی جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بهره ببریم و مردم مومن متدین نیز حماسه دیگر بسازند،البته باید عرض کنم مردم ایران عزیز ما بنا به تاکید و توجه رهبری فرزانه، ملتی شریف، با عزت، با غیرت و فهیمی هستند  و خودشان می‌دانند ،با حضورشان است که می‌توانند جامعه خود را بسازند و از مکر و حیله و عداوت  دشمنان محفوظ بمانند.

حجت الاسلام دانش با اشاره به امید امیدآفرینی در جامعه مطابق سیره عملی شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خطاب به فعالان مساجد تاکیدکرد: در فرصت باقی مانده تا ۱۵تیر ماه زمینه ساز حضور حداکثری و با بصیرت مردم پای صندوق های رأی برای انتخاب اصلح باشند.

کد خبر 1770940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha