حمله ۲۵ هزار شهرک نشین صهیونیستی به مسجد الاقصی در نیمه اول ۲۰۲۴

داده‌های رسمی فلسطین از حمله بیش از ۲۵ هزار شهرک نشین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، داده‌های رسمی فلسطین حاکی از آن است که بیش از ۲۵ هزار شهرک نشین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی یورش آوردند.

براساس این داده‌ها، در این زمان، ۲۳ فلسطینی در قدس و اطراف آن به شهادت رسیدند.

استاندار قدس به عنوان بالاترین مقام محلی دولتی این شهر گزارش داد: ۲۵ هزار و ۵۴ صهیونیست شهرک نشین در صبح و عصر با پشتیبانی پلیس اشغالگر صهیونیستی به مسجد یورش بردند و در جریان این یورش‌ها، مناسک عبادی و تلمودی خود را انجام دادند.

در طول نیمه اول سال ۲۰۲۴، مقامات اسرائیلی محاصره مسجدالاقصی را ادامه دادند که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (از زمان آغاز جنگ) ورود نمازگزاران مسلمان به آن را محدود کردند.

استانداری قدس در گزارشی درباره مسیحیان، گفت:محرومیت هزاران مسیحی در سال جاری از رسیدن به قدس برای جشن گرفتن تعطیلات محروم شدند و  محدودیت های برای آنها اعمال شد.

در این گزارش آمده است: شهرداری اشغالگر صهیونیستی در ماه ژوئن ۲۰۲۴ به مسئولان کلیساها در قدس، یافا، ناصره و رمله تصمیمی را تحویل داد که به دلیل عدم پرداخت مالیات املاک (ارنونا) اقدامات قانونی را علیه آنها انجام دهد. درحالی که این اقدامات بر خلاف توافق نامه وضع موجود و قوانین بین المللی است.

براساس این گزارش، ۲۳ فلسطینی در استان قدس از جمله ۱۰ کودک که کوچکترین آنها کمتر از چهار سال داشت، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به شهادت رسیدند.

در این گزارش آمده است: حملات شهرک نشینان و افراط گریان یهودی به طور کلی بر فلسطینی ها و به طور خاص بر ساکنان استان قدس افزایش یافته است، تعداد این حملات ۷۳ مورد است.

کد خبر 1770944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha