سعادت انسان در دنیا و آخرت در گروه تقوا و عمل صالح است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: سعادت انسان در دنیا و آخرت در گروه تقوا و عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز در کلاس درس تفسیر نهج البلاغه با اشاره به اهمیت تبیین کلام مولای متقیان در جامعه گفت: حکمت ها و نامه های امام علی(ع) سراسر درس زندگی، کار و تلاش و پیشرفت است و تبیین آن در جامعه امری لازم و ضروری می باشد.

وی پیرامون بهترین داد و ستد دنیوی با بهره گیری از نهج البلاغه، افزود: بهترین داد و ستد و تجارت دنیوی این است که دنیای گذرا و گذرنده را به سرای ابدیت و جاودان آخرت و ملکوت، ارزان نفروشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد:  تا بشر در قید حیات است ابدیت و جاودانگی بخرد و آنچه زایل می شود را رها کند. دنیا مانند خواب کوتاهی است و نباید انسان دلبسته دنیا شود.

این مقام ارشد استان با بیان اینکه گرامی ترین افراد نزد ذات اقدس اله، باتقواترین افراد می باشند، اضافه کرد: تقوا به معنای کامل کلمه که شامل همه ابعاد و جوانب می شود و جامعیت دارد باید مورد نظر همگان قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت:. دنیا محل قرار نیست، محل مجاز و عبور است پس انسان باید در این دنیا با تقوا و عمل صالح آخرت خود را بسازد.

کد خبر 1770954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha