خبر خوش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل

در راستای عدالت آموزشی و بر اساس تکالیف مشخص شده در سند تحول بنیادین؛ تفاهم نامه ای مابین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و «مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل» با هدف تحت پوشش قرار دادن تمامی کودکان لازم التعلیم و دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنها به چرخه آموزش منعقد شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به جزییات تفاهم نامه‌ای که فی ما بین سازمان متبوع با مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، بیان کرد: از انجا که نقش مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در راستای جلب مشارکت تمامی عوامل سهیم و موثر در تربیت رسمی ضرورت دارد، تفاهم نامه‌ای مابین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل منعقد شد تا با شناسایی و معرفی کودکان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل گام موثری در این راستا برداشته شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در جهت حمایت از اطفال و نوجوانان در پرتو سیاست جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در آموز ش و پرورش منعقده شده تا با اجرای آن به تحقق عدالت آموزشی در کشور کمک قابل توجهی شود. از این رو با تمرکز بر مناطق کم‌برخودار و محروم، دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل شناسایی شده و با حمایت‌های لازم در مسیر آموزش قرارمی‌گیرند .

به گفته معاون وزیرآموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف این تفاهم‌نامه؛ کارگروه مشترکی در سطح ملی و استان‌ها تشکیل خواهد شد تا از این طریق راهکارها و برنامه‌های مزبور به شکل مطلبی انجام و گزارش عملکرد به صورت فصلی  ارایه شود.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: طبق این تفاهم‌نامه بناست تامین هزینه‌های مربوط به ثبت نام و پوشش تحصیلی دانش آموزان به صورت رایگان انجام شود .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تفاهم‌نامه همکاری درخصوص کلیه امور بیمه‌ای سازمان مدارس غیردولتی و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ تکمیلی حدود۳۰۰ هزار نفرازمعلمان وفرهنگیان سازمان مدارس غیردولتی (شامل خانواده‌ها و افراد تحت تکفل‌شان) توسط بیمه دانا خبر داد .

وی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده بیمه دانا به جامعه فرهنگیان، موضوع آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی را عامل پیشرفت، توسعه، تعالی و تمدن‌سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و گفت: معلمان نقش کلیدی و مهم تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس برعهده دارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت و آموزش در مجموعه تعلیم و تربیت کشور از سوی مدارس غیردولتی در حال انجام است، افزود: حدود ۲ میلیون و پانصد هزار جمعیت دانش‌آموزی و تقریبا یک میلیون و پانصد هزار فراگیر در مجموعه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه حضور دارند که کار تربیت و آموزش آن‌ها در حال انجام است.

محمودزاده همچنین افزود: ۲۱۰ هزار معلم به صورت نیروهای شاغل آزاد و۹۰ هزار نیروی بازنشسته در این مجموعه در حال فعالیت هستند که بیمه تکمیلی و ساعات کاری آن‌ها سال‌ها رها شده بود و در همین راستا تلاش و رایزنی هایی انجام شد تا برنامه‌ مشخص و مدونی جهت فعالیت‌های آن‌ها تدوین شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی اشاره و بر لزوم پشتیبانی بیمه درمان آنان از سوی بیمه دانا و استمرار آن برای سال‌های آینده تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که برا ی اولین بار است که معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و این اقدام، حرکت مهمی برای رفاه فرهنگیان و معلمان مدارس غیردولتی محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ در واقع برای مدارس و مراکز غیردولتی قراردادی مشابه با قرارداد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در بحث درمان، عمر، حوادث و بیمه ابنیه و ساختمان‌های اداری و آموزشی و همچنین بیمه‌های شخصیِ متعلق به معلمان تحت پوشش (به صورت اقساطی) تنظیم و ارائه خواهد شد.

در ادامه؛ رضا جعفری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت ‌مدیره این شرکت در نشست مشترک ضمن ارائه گزارشی از تجارب و سوابقی خدمتی این شرکت به جامعه فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش طی دو سال گذشته، به چگونگی اجرای تعهدات براساس قرارداد فی‌مابین شرکت بیمه دانا و وزارت آموزش و پرورش پرداخت و بر استمرار خدمات شایسته و مطلوب به جامعه فرهنگیان و معلمان تأکید کرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که بیمه دانا در دوره جدید قرارداد نیز بتواند در بخش درمان بهترین و شایسته‌ترین خدمت‌رسانی را به معلمان ارائه دهد تا این قشر فرهیخته با آسایش خاطر و بدون دغدغه‌ نسبت به هزینه‌های پوشش درمانی‌ِ خود در کلاس درس حاضر شوند و آن وظیفه و تکلیف مهم خود که همانا تعلیم و تربیت نسل آینده  فرزندان ما است را به خوبی به منصه ظهور برسانند.

همچنین در این نشست، اکبر حلیمی زمهریر مدیرعامل صندوق حمایت از مدارس غیردولتی نیز بر استمرار همکاری‌ها و گسترش روابط طرفین به منظور بهره‌مندیِ فرهنگیان از خدمات شایسته و مطلوب بیمه دانا تأکیدکرد و لزوم اطلاع‌رسانی به فرهنگیان سراسرکشور به منظور تسریع در روند ثبت‌نام آن‌ها را یادآور شد.

کد خبر 1770973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha