ختم انعام ۱۰۰۰ نفره بانوان مسجدی به نیت انتخاب اصلح

اعضای کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران انصار زینب (س) ارومیه به نیت انتخاب اصلح در محل مسجد ختم سروه انعام برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان، آذربایجان غربی: هر چند خواندن قرآن کریم بسیار مفید و سودمند است ولی آثار فراوانی که در روایات برای سور قرآنی ذکر شده اند تنها در سایه تامل و تعمق و عمل به آیات حاصل می شوند.

ابوبصیر از امام صادق (ع) روایت می کند که حضرت فرمود: سوره انعام یکباره نازل شده، هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه و احترام و تعظیم می کردند، چرا که در هفتاد موضع آن نام خدا آمده است. اگر مردم فضیلتی را که در قرائت آن است می دانستند، هرگز آن را ترک نمی گفتند و کسی که حاجتی نزد خداوند داشته باشد و بخواهد به اجابت برسد، چهار رکعت نماز بخواند با سوره حمد و انعام و پس از نماز بگوید: یا کَریمُ، یا کَریمُ، یا کَریمُ، یا عَظیمُ، یا عَظیمُ، یا عَظیمُ، یا اَعظَمُ مِن کُلِّ عَظیم، یا سَمیعَ الدُّعاءِ، یا مَن لا تُغَیِّرُهُ الأیّامُ وَاللَّیالی، صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِهِ وَارحَم ضَعفی وَفَقری وَفاقَتی وَمَسکَنَتی فَإِنَّکَ أعلَمُ بِها مِنّی وَأنتَ أعلَمُ بِحاجَتی، یا مَن رَحِمَ الشَّیخَ یَعقُوبَ حینَ رَدَّ عَلَیهِ یوسُفَ قُرَّةَ عَینِهِ، یا مَن رَحِمَ أیُّوبَ بَعدَ طُولِ بَلائِهِ، یا مَن رَحِمَ مُحَمَّداً وَ مِنَ الیُتمِ آواهُ وَنَصَرَهُ عَلی جَبابِرَةِ قُرَیش وَطَواغیتِها وَأمکَنَهُ مِنهُم، یا مُغیثُ، یا مُغیثُ، یا مُغیثُ.
این را مرتّباً تکرار می کنی، به کسی که جان من در اختیار اوست سوگند اگر خدا را این چنین بخوانی، سپس هر حاجتی داری از خدا بخواهی، خداوند همه آنها را به تو خواهد داد» (مجمع البیان، ج ۴، ص ۶، آغاز سوره انعام)

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد. حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

در همین راستا  و برگزاری انتخابات زود هنگام در ۸ ام  تیرماه و با توجه به نتایج انتخابات به دور دوم کشیده شده و این دور هم ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و  دو روز به انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری مانده است بانوان مسجدی استان آذربایجان غربی با برگزاری مراسمات مختلف از جمله ختم سوره انعام و برگزاری نشست های روشنگری با حضور مردم برای حضور پرشور در انتخابات آماده می شوند.

لیلا قنبرنژاد، مدیر کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران انصار زینب (س) ارومیه به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: با توجه به اینکه مسجد حضرت علی اصغر (ع) ارومیه امسال برای اولین بار جز شعبات اخذ رای بوده مشارکت بسیار بالایی را شاهد بودیم.

وی گفت: همچنین بیشتر اعضای مسجد همراه خانواده خود بودند و حضور نوجوانان و جوانان همراه خانواده در این مسجد و شوقی که برای شرکت در انتخابات داشتند  حال و هوای خاصی به این انتخابات بخشیده بود.

حضور بیش از ۲۰ رای اولی در مسجد حضرت علی اصغر(ع)

وی با بیان اینکه در این مسجد بیش از ۲۰ رای اولی در انتخابات شرکت کردند، افزود: همچنین چون این مسجد نزدیک محله بود و تقریبا اونایی که مشکل جسمی و وسیله نداشتند و نمیتونستند در انتخابات شرکت کنند اینبار به مسجد آمده بودند.

قنبرنژاد ادامه داد: روز جمعه هم انشاالله با تمام قدرت پای صندوق های رای حاضر شده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به انتخاب اصلح رای خواهیم داد.

بانوان مسجدی به نیت انتخاب اصلح ختم سوره انعام برگزار کردند

بانوان مسجدی به نیت انتخاب اصلح ختم سوره انعام برگزار کردند

بانوان مسجدی به نیت انتخاب اصلح ختم سوره انعام برگزار کردند

بانوان مسجدی به نیت انتخاب اصلح ختم سوره انعام برگزار کردند

کد خبر 1770981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha