موفقیت حزب اقلیت مسلمان در دو استان یونان

حزب برابری، صلح و دوستی (DEB) در انتخابات پارلمان اروپا در ناحیه انتخاباتی استان های «رودوپی و اکسانتی» یونان به موفقت بزرگی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، حزب برابری، صلح و دوستی (DEB) که حزب اصلی اقلیت مسلمانان منطقه تراس (تراکیه) یونان است در انتخابات پارلمان اروپا در ۹ ژوئن  در ناحیه انتخاباتی استان های «رودوپی و اکسانتی» یونان به موفقت بزرگی دست یافت.

این حزب در استان «رودوپی» ۳۶.۰۵ درصد آرا و در استان «اکسانتی» ۲۷.۳۱ درصد آرا را کسب کرد و در رتبه اول قرار گرفت. آرای این حزب در سراسر کشور ۰.۷۲ درصد کل آرا بوده که این حزب را در رتبه پانزدهم در میان ۳۱ حزبی که در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کردند قرار می دهد.

واکنش متروپولیتن استان الکساندروپلیس یونان به آرای مناطق مسلمان نشین

«مانولیس آناگنوستاکیس» متروپولیتن استان الکساندروپلیس یونان در بیانیه خود درباره نتیجه انتخابات پارلمان اروپا در «رودوپی و اکسانتی» اظهار داشت: «نتیجه انتخابات اروپا در تراکیه که به نظر می رسد نه بروکسل بلکه اهداف ملی گرایانه را هدف قرار داده است، اکنون باید ما را به طور جدی نگران کند. علیرغم تلاش‌های دولت و جامعه یونان برای دهه‌ها، برای ادغام کل جمعیت تراکیه در جامعه یونانی و اروپایی، این نگرانی اثبات شد. نتیجه انتخابات پارلمان اروپا همراه با تاکتیک همسایه (ترکیه) مبنی بر پایبندی به فرصت طلبی خود، با الهام گرفتن از دکترین «میهن آبی»، ترکیه ما را مجبور می کند که باید به مسائل خود توجه کافی داشته باشیم.

ملاحظه:

۱- حزب یاد شده در ۱۵ سال اخیر در انتخابات پارلمان اروپا شرکت می‌کند اما به دلیل سقف ۳ درصد برای ورود به پارلمان، نمی تواند وارد پارلمان یونان شود و نماینده مستقل داشته باشد. معمولا اعضای این اقلیت در قالب احزاب بزرگتر که شانس ورود به پارلمان دارند، نامزد می‌شوند.        

۲- دو روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در یونان، امامان جماعت مساجد سراسر منطقه تراکیه، بیانیه ای صادر کردند که طی آن از اعضای اقلیت دعوت نموده تا در انتخابات شرکت کرده و به حزب برابری، صلح و دوستی رای بدهند. رسانه های یونان ادعا کردند آنکارا در هفته‌های اخیر در یک عملیات بی‌سابقه از این حزب در رسانه ها و شبکه ترک زبان TRT حمایت کرده است.

۳- نتیجه انتخابات در این دو منطقه نشان داد که حزب یاد شده اساساً پاداش خود را گرفته، چون هیچ نامزدی جایگزینی وجود نداشته که اعضای اقلیت بتوانند در برگه های رأی احزاب خاص از آن حمایت کنند.

کد خبر 1770985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha