نهضت مشارکت کانون‌های مساجد در انتخابات شورآفرینی می‌کند

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: هریک از جوانان فعال در مساجد از جمله اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با تبلیغ چهره به چهره و بیان اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای، زمینه شورآفرینی انتخابات و مشارکت سیاسی مردم را فراهم سازند.

حجت الاسلام جواد جعفری، نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اینکه مردم سالاری جزو ارکان نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: از این رو حضور حداکثری مردم در انتخابات به طور مستقیم در اقتدار و امنیت نظام اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده اند، گفت: شرکت گسترده در انتخابات در بُعد خارجی موجب مایوس شدن دشمنان از توطئه برعلیه ایران اسلامی و اقتدار کشور و در بُعد داخلی موجب سرزندگی و احساس مسئولیت مردم در تعیین سرنوشت خود می شود.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری با یادآوری اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات نشان می دهد مردم، نظام جمهوری اسلامی را از خود بدانند و احساس مسئولیت کنند، خاطرنشان کرد: این حضور، خدمتگزاران نظام را نیز در خدمت به مردم دلگرم می کند.

به گفته حجت الاسلام جعفری، برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور که موجب جذب سرمایه گذاران خارجی و افزایش رفاه اجتماعی می شود، مردم پای صندوق های رای خواهند آمد.

وی به جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: از زمان ساخت مسجد توسط پیامبر عظیم الشان اسلام، این اماکن مقدس به عنوان یک پایگاه اجتماعی تصمیم گیر در جامعه ایفای نقش کردند علاوه بر فعالیت های عبادی و معنوی در مساجد شاهد تصمیم گیری ها برای جنگ و حل مشکلات مردم بودیم.

حجت الاسلام جعفری با تاکید براینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و محلی برای تجمع انقلابیون بود، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز اعزام نیروهای جنگی به جبهه ها از مساجد انجام می شد از اینرو امام راحل از مساجد به عنوان سنگرهای انقلاب یاد می کردند.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری با یادآوری اینکه امروز هم مساجد نقش مهمی در دعوت از عموم مردم برای حضور حداکثری در انتخابات دارد، گفت: ارکان فعال در مساجد از جمله امام جماعت، هیات امنا، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج بایستی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی با یادآوری اینکه هریک از جوانان فعال در مساجد از جمله اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند زمینه شورآفرینی انتخابات و مشارکت سیاسی مردم را با تبلیغ چهره به چهره و بیان اهمیت این حضور فراهم سازد، گفت: ائمه جماعت مساجد هم می توانند با استفاده از منابر مساجد و در سخنرانی های بین الصلاتین ضمن برشمردن نقاط قوت ابعاد داخلی و خارجی انتخابات، مردم را برای حضور در پای صندوق های رای دعوت کنند.

حجت الاسلام جعفری در خصوص انتخاب رئیس جمهور اصلح نیز گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها شاخصه ها و نشانه های رئیس جمهور اصلح را متذکر شدند و بهترین انتخاب استفاده از رهنمودهای ایشان برای انتخاب اصلح است.

به گفته وی، از منظر مقام معظم رهبری، مهمترین مشخصه رئیس جمهور منتخب، ایمان به مبانی انقلاب است بنابراین کسی را انتخاب کنیم که به انقلاب و آرمان های آن ایمان قلبی داشته باشد. در کنار آن کارآمدی از دیگر مشخصه های رئیس جمهور منتخب است باید فردی را انتخاب کنیم که پیگیر مشکلات مردم باشد. همچنین نباید از نیروهایی در بدنه دولت استفاده کند که با انقلاب اسلامی زاویه داشته باشند از اینرو در انتخاب رئیس جمهور اصلح، پایبندی به انقلاب و آرمان های آن مورد تاکید باشد.

کد خبر 1770986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha