لغو نمایشگاه حمایت از فلسطین در گالری هنر «سنت لوئیس»

واحد «اتحادیه صنایع دستی» گالری غیرانتفاعی «سنت لوئیس» آمریکا نمایشگاه « جوانه زدن بذر امید» را که در حمایت از فلسطین برگزار شده بود، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « artreview»، واحد «اتحادیه صنایع دستی» گالری غیرانتفاعی «سنت لوئیس»، شهری در ایالت میزوری آمریکا،  نمایشگاه « جوانه زدن بذر امید» را که در حمایت از فلسطین برگزار شده بود، لغو کرد.

در این نمایشگاه آثار حمایت از فلسطین از «دنی کولت» و «آلورا مک کالو» را نمایش داده شده بود.

این افراد از جولای ۲۰۲۳ به عنوان هنرمندان ساکن در گالری به مدت ۱۱ ماه انتخاب شدند.

تیم رهبری «اتحادیه صنایع دستی» در تنها سازمانی که صرفا متعهد به ترویج صنایع دستی معاصر است، تصمیم گرفت تا این نمایشگاه را با ادعای اینکه نقض سیاست‌های این گالری است، حذف کند.

این گالری در بیانیه‌ای که در اینستاگرام منتشر شد، مدعی شد که آثار هنری حاوی تصاویر یهودستیزانه و شعارهایی بود که خواستار خشونت و نابودی کشور یهودی اسرائیل بودند.

این بیانیه به یک کاسه شیشه‌ای تزئین شده با چاپ چفیه و مجموعه ای از مجسمه‌ها به شکل برش های هندوانه اشاره دارد که عبارت «بازگشت سرزمین» روی آنها حک شده است .

این آثار کمی قبل از افتتاح نمایشگاه بدون اطلاع هنرمندان از دید خارج شدند.

همچنین دو برچسب آثار هنری که از عناوین بومی «تا فلسطین» و «از رودخانه تا دریا» استفاده می‌کردند، حذف شدند.

«برایان کنیسلی»، مدیر اجرایی اتحادیه صنایع دستی به رادیو عمومی «سنت لوئیس» گفت که این شعار را بر اساس تحقیقات خودش دعوت به خشونت می داند.

وی افزود: این شعار توسط داوطلبی که دارای پیشینه یهودی است توهین آمیز تشخیص داده شده است، بنابراین لازم بود آثاری که شامل محتوای این شعارها بودند از نمایشگاه حذف شوند.

کنیسلی مدعی شد که این‌گونه اثرها نشان‌دهنده خصومت علیه یهودیان است که مخالف ارزش‌های گالری «سنت لوئیس» به حساب می‌آید، بنابراین هیچ دفاعی نمی‌توان از آنها داشت.

وی تصریح کرد که این نمایشگاه لغو شد تا هشداری به دیگر افرادی باشد که قصد حمایت از فلسطین و ترویج خضومت و دشمنی علیه یهودیان را دارند.

کد خبر 1771009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha