مجتمع های فرهنگی استان مرکزی در دولت سیزدهم احیا شد

محمودی گفت: مجتمع های فرهنگی استان مرکزی در دولت سیزدهم احیا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین محمودی فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در جمع مدیران موسسات و آموزشگاههای آزاد هنری استان، با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد و بهشت مفاخر کشور است، گفت: این استان بیش از ۱۱۰۰ نفر از فرهیختگان، هنرمندان و مفاخر کشور را در خود پرورش داده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه مفاخر بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در استان مرکزی پرورش یافته اند، ادامه داد: شاخص‌ترین آنها حضرت امام خمینی (ره) می باشند.


این مقام مسئول با بیان اینکه اگرچه استان مرکزی در بخش صنعت و کشاورزی در سطح کشور مطرح می‌باشد، ادامه داد: مهمترین بخش هویت استان بحث علما، مفاخر و هنرمندانی است که در سطح کشور سرآمد می باشند این در حالیست که می طلبد متولیان فرهنگ در سطح کشور توجه ویژه ای به این استان داشته باشند و در این راستا سرمایه گذاری نمایند.


محمودی فر همچنین با اشاره به اینکه ۳۵ آموزشگاه موسیقی، ۳۴آموزشگاه تجسمی، ۱۹ آموزشگاه خوشنویسی، ۹آموزشگاه نمایش و ۱۴ آموزشگاه مهارتی در سطح استان مرکزی فعال هستند، اظهار داشت: این آموزشگاه ها به عنوان بازوان توانمند و اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشند اگرچه برای استعدادیابی در بین هنرمندان انجمن های مختلف نیازمند حمایت بیشتر  و سرمایه گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ادامه داد: تکمیل مجتمع های فرهنگی سطح استان به مدت ۱۵سال با پیشرفت فیزیکی ۴۰و ۵۰درصد باقی مانده بود این در حالی است که در مدت عمر سه ساله دولت سیزدهم و با نگاه مثبت و دیدگاه فرهنگی استاندار محترم، شاهد تکمیل و تجهیز بسیاری از مجتمع ها در سطح شهرستانها بودیم.  

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تالار مرکزی اراک بزرگترین و مجهزترین تالار کشور به شمار می رود، بیان کرد:  این تالار از محل اعتبارات ملی در طول سه سال اخیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شد اگر چه برای تکمیل و تجهیز این مجتمع فرهنگی نیازمند یکصد میلیارد تومان می باشیم.


وی گفت: در راستای ساخت تالار مرکزی اراک، یکصد میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آیت اله رئیسی پرداخت شد به طوریکه این مرکز دارای دو سالن موسیقی و آمفی تئاتر با سن تمام اتوماتیک می باشد و در صورت تامین اعتبار در دهه فجر سال جاری قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 1771015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha