استان مرکزی دارای پتانسیل و ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری در سطح کشور است

اسماعیلی گفت: استان مرکزی دارای پتانسیل و ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری در سطح کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع مدیران آموزشگاههای آزاد هنری استان مرکزی، با تاکید بر اینکه استان مرکزی دارای پتانسیل و ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری در سطح کشور می باشد، گفت: تشکیل انجمن صنفی آموزشگاههای هنری در راستای تقویت آموزشگاهها بسیار تاثیرگذار است و موجب می شود قدرت چانه زنی و مذاکرات این مراکز هنری را افزایش یابد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: آموزشگاههای آزاد هنری، مردادماه سال جاری برای اولین بار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت خواهند شد، این در حالیست که بحث رتبه بندی آموزشگاهها نیز در آینده نزدیک انجام می شود.

وی با بیان اینکه کارت صلاحیت تدریس به موازات رتبه بندی آموزشگاهها صادر خواهد شد، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی حوزه آموزش‌های هنری است و در بخش آموزش عمومی و در حوزه افزایش سواد هنری جامعه وظایفی را عهده دار است و برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی را در این عرصه انجام می‌دهد.


این مقام مسئول برگزاری دوره "اعطای جایزه ملی آموزش هنر" با عنوان "سرو ایرانی" و اجرای طرح ملی «تابا» را از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در طرح ملی تابا، آموزشگاههای آزاد هنری برتر تجلیل خواهند شد این در حالیست که مراکز آموزش هنر هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی و همه حوزه‌هایی که در زمینه آموزش‌های هنری مشغول فعالیت هستند نیز در طرح جایزه ملی«سرو ایرانی» مشارکت داده خواهند شد و سالانه از برگزیدگان آن تجلیل و نشان سرو ایرانی به آنها اعطا می‌شود. 


اسماعیلی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش مهارتی برای اقشار مختلف بخصوص مناطق محروم وحاشیه ای شهرها از جمله وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور می باشد .


وی گفت:یکی از دغدغه های متولیان و آموزشگاههای آزاد، فعالیت آموزشگاههای غیر مجاز و بدون مجوز می باشد که در این زمینه با همکاری ادارات کل استانها از فعالیت از مراکز جلوگیری خواهد شد.


این مقام مسئول اضافه کرد: امیدواریم با نگاه و رویکرد جدید وزارت ارشاد اتفاقات خوبی در خصوص آموزشگاه‌های آزاد هنری کشور رقم بخورد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد در خصوص برگزاری کارگاهها ، ورکشاپ های هنری و دوره های ارتقاء مهارت به استانهای متقاضی، مدرسان و اساتید برجسته کشوری را اعزام نماید.


در پایان این جلسه مدیران موسسات و آموزشگاههای آزاد هنری به بیان دیدگاهها و دغدغه های خود پرداختند.

کد خبر 1771017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha