نهضت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین کارهای دولت بود

مخلص الائمه گفت: نهضت اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام از مهمترین کارهای دولت بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت و آیین تجلیل از واحدهای منتخب صنعتی و معدنی استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت بدون اینکه فرصتی پیدا کند برای تبیین دستاوردها و بهره مندی نتیجه تلاش های خود.


استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه  پرواز اردیبهشت به فرموده رهبر انقلاب یک ضایعه جبران ناپذیر است، افزود:ایشان فرمودند؛ اگر دولت سیزدهم ادامه پیدا می کردبسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی حل می شد.

وی با اشاره به تلاش های دولت در حوزه های اقتصادی و تولیدی، بیان کرد: دولت در این حوزه تلاش های گسترده ای داشت که منجر به نهضتی تحت عنوان اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام شد.


مخلص الائمه با بیان اینکه که در بخش های تولیدی و صنعتی گام های اساسی برداشته شده است، ادامه داد:حدود ۸۰ هزار پروژه های نیمه تمام در کشور داشتیم که اتمام آنها نیازمند بودجه بسیاری بود و به گفته کارشناسان و اهل فن اتمام این پروژه ها بودجه ۳۰ الی ۴۰ سال کشور را نیاز داشت و اتمام آنها زمان بسیاری می برد.

این مقام ارشد استان اضافه کرد:  تکلیف بسیاری از پروژه های نیمه تمام، آن بخشی که به نفع مردم بود مشخص شد و با دستور ویژه رئیس جمهور؛ دولت تلاش کرد و امروز شاهد بسیاری از آنها در سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۳ هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام داشتیم اضافه کرد: به همت و تلاش دولت سیزدهم بسیاری از پروژه های بهداشتی و درمانی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و ... به بهره برداری رسید و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص و صرف  پروژه های نیمه تمام استان مرکزی شد.


استاندار استان مرکزی، به تلاش های دولت در راستای ساخت واحدهای آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: ۷ هزار مدرسه در این ۹۹۰ روز عمر دولت ساخته شد.


وی نهضت اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام را از مهمترین کارهای دولت دانست و ادامه داد: نهضت احیای واحدهای تولیدی و راکد از دیگر فعالیت های دولت سیزدهم بود که سبب
جان بخشی به صنعت و رونق تولید در استان مرکزی شد.

مخلص الائمه صنایع بزرگ استان مرکزی را موتورهای محرک لوکوموتیو صنعت کشور دانست و بیان کرد: حرکت آنها سبب حرکت بسیاری از صنایع در کشور می شود.

این مقام ارشد استان همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی مساعدترین فضای کسب و کار پر کشور را دارد، ادامه داد:کسب رتبه برتر فضای کسب و کار، رتبه سوم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، رتبه دوم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان به پایین‌ترین حد پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، از دیگر توفیقات این استان است.

وی با بیان اینکه ۱۷۸ درصد اشتغال را در سال ۱۴۰۲ محقق شد، افزود: اینها نشان از زحمات صنعتگران، تولید کنندگان و کشاورزان استان است.

مخلص‌الائمه همچنین به احداث  و راه اندازی هنرستان های جوار صنعت اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این راستا انجام دادیم و بزرگترین هنرستان جوار صنعت در جوار ماشین سازی اراک در حال فعالیت است.

کد خبر 1771030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha