افرادی که پای تولید کشور ایستاده‌اند جهادگر هستند

جودکی ضمن تقدیر از واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی گفت: افرادی که پای تولید کشور ایستاده اند جهادگر هستند و تلاش آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی جودکی، در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت و آیین تجلیل از واحدهای منتخب صنعتی و معدنی استان مرکزی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک، برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی گفت: این تلاش ها سبب کسب موفقیت صنعت استان در عرصه های مختلف شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه افرادی که پای تولید کشور ایستاده‌اند جهادگر هستند و تلاش‌های آنها قابل تقدیر است، افزود: خوشبختانه شاهد رتبه خوب استان مرکزی به لحاظ کسب و کار هستیم اما می توانیم با برنامه‌ریزی به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعتگران استان مرکزی در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله درمان، مدرسه سازی و عام‌المنفعه کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند، اظهار داشت: این تلاش ها سبب درخشش آنها در کشور شده است.

در ادامه این همایش توسطی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، نیز با بیان اینکه نقش صنعت استان در سطح ملی اثرگذار است، گفت: نقش صنعت در توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است.

این مقام مسئول افزود: مجبوریم برای حفظ منافع و مصالح کارخانجات و خطوط تولید هر کاری بتوانیم انجام دهیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در گذشته که صنعت روی پا بود بسیاری در مشارکت های اجتماعی دخیل بود، باید این صنعت مورد حمایت واقع شود.

یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن پسماندهای صنعتی و یک میلیون تن پسماندهای ویژه در استان تولید می‌شود، گفت: در راستای اقتصاد چرخشی باید این پسماندها باید در صنایع مورد استفاده و به عنوان مواد اولیه مورد بازیافت قراگیرند.

 وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از آلاینده‌های هوا در این استان مرتبط با فعالیت صنایع است و باید این بخش بیش از پیش در راستای مسئولیت اجتماعی تلاش کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه سازمان محیط زیست هر ساله ۲ جایزه ملی محیط زیست و صنعت سبز را برگزار می‌کند، ادامه داد: سال گذشته ۱۵ صنعت استان مرکزی برای جایزه صنعت سبز شرکت کردند که سه صنعت برگزیده در سطح ملی و ۶ واحد نیز به عنوان برتر استانی معرفی  و تقدیر شدند.

یوسفی به اهمیت شرکت صنایع در این دور رویداد تاکید کرد و گفت: در شهریورماه امسال فراخوان شرکت برای این جایزه از طریق سامانه جامع حفاظت زده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه محیط زیست در راستای کاهش و حل مشکلات زیست محیطی، صندوق ملی محیط زیست را ایجاد کرده است، بیان کرد: تسهیلات آن مشترک با بانک‌ها و در راستای مباحث زیست محیطی با سود ۱۷ درصد و مدتی تنفس پرداخت می‌شود.

گفتنی است در پایان این آیین از واحدهای برتر صنعت و معدن استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1771042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha