سنگ‌اندازی‌های جهیزیه و مسکن در مسیر ازدواج

تامین جهیزیه نوعروسان خانواده های نیازمند حمایت شرایط ازدواج را برای فرزندان آنان تسهیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، تشکیل خانواده و ازدواج جوانان دستخوش فراز و فرودهای زیادی قرار گرفته که بخشی از آن عدم توانایی مالی دختر و پسر در تامین نیازهای اولیه مثل جهیزیه و مسکن است.

گرچه موضوعات اسراف و تجمل گرایی هم در تشکیل زندگی مشترک نقش داشته و شرایط را برای ازدواج آنان سخت کرده اما اگر شرایط را برای زندگی ساده تسهیل کرد و جامعه نیز چنین جریانی را بپذیرد و هدف را متمرکز بر زندگی خوب سالم هموار سازد آنگاه بخشی از مشکل ازدواج رفع خواهد شد.

خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب پذیر در برخورد با چنین اصل مهم زندگی، با مشکل دو چندانی نسبت به دیگر خانوارهایی روبرو هستند اما خیرین و نهادهای حمایتی در این مسیر پیشگام شده و به رفع موانع کمک می کنند.

احداث مسکن توسط خیرین، توزیع جهیزیه و کمک به برگزاری جشن عروسی از جمله حمایت هایی است که در رفع مشکلات کارگشا است.

تامین جهیزیه تسهیل‌گر مسیر ازدواج

توزیع هزار سری جهیزیه در استان اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به حمایت از نوعروسان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه برای این افراد آماده شده و برای ازدواج اختصاص یافته است.

کریم زارع با بیان اینکه خیرین مشارکت خوبی در تهیه این جهیزیه ها دارند، افزود: بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال برای این امر جمع آوری شده که بخشی از آن تنها از سمت کمیته امداد تامین شده و بخش عمده آن با کمک خیرین بوده است.

وی ادامه داد: پنج مورد از اجناس مهم مورد نیاز زندگی در این سری جهیزیه ها تهیه شده و در بعضی از مواقع خیرین و یا حامیان یتیمان کمک موردی بیشتری داشته اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: پسرها نیز برای ازدواج مورد حمایت قرار می گیرند که عمده آن توسط مراکز نیکوکاری، خیرین و یا حامیان آنان تامین می شود.

تامین جهیزیه تسهیل‌گر مسیر ازدواج

تامین مسکن مددجویان کمیته امداد

یکی از نیازهای مهم زندگی مشترک مسکن است که دولت به آن توجه دارد و با تامین هزینه‌های اجاره یا کمک به احداث مسکن در این خصوص نقش آفرینی کرده است.

طرح نهضت ملی مسکن در همین راستا بوده و علاوه بر آن نیز خیرین مسکن ساز در این امر مشارکت دارند تا ضمن تشکیل زندگی مشترک جوانان به جوانی جمعیت کمک کرد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اصفهان در این خصوص گفت: امسال حدود ۸۵۰ مسکن خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امسال تحویل متقاضیان و افراد واجد شرایط شد.

علیرضا قاری‌قرآن ادامه داد: طرح های مسکن سازی دولت فرصتی شده تا افراد بدون منزل بتوانند خانه دار بشوند و به زندگی آن ها کمک شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان در حال اجرا است که افراد فاقد خانه در چنین طرح‌هایی مسکن دار شدند.

کد خبر 1771045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha