خیزش بچه های مسجد در حوزه جهاد تبیین و دعوت به مشارکت حداکثری

فرخنده با بیان اینکه بچه های مسجد باید امروز نقش سنگر بودن را در عرصه سیاست به مرحله ظهور و بروز برسانند، گفت: بچه های مسجد با اقدام جهادی در حوزه جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به پا خاستند تا رئیس جمهوری تراز انقلاب و در راستای مبانی اسلام و انقلاب انتخاب شود.

علی فرخنده-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در خصوص نهضت مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: در نگاه اسلام و دیدگاه امامین انقلاب، مردم یکی از پایه های اساسی حکومت اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش امام جامعه و نقش مردم یک نقش متقابل است، افزود: وظایف و تکاملی بر گردن هر دو بیان شده است. مردم وظایفی دارند که نسبت به امام جامعه ادای تکلیف کنند و امام جامعه هم تکالیفی دارد که از نگاه اسلام کاملا به آن پرداخته شده است.

فرخنده بیان کرد: در همه بزنگاه های مهم تاریخ انقلاب، مردم نقش مهم و محوری داشتند و حتی امام راحل با تکیه بر ایدئولوژی و نقش مردم این انقلاب را ایجاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو شاخصه در هر انتخاباتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ادامه داد: شاخصه اول تمرکز بر حضور حداکثری است و هر چه مشارکت مردم بیشتر شود اثبات سرمایه اجتماعی نظام است و با استفاده از آن قدرت تصمیم گیری و چانه زنی دولت در عرصه های مختلف افزایش می یابد.

وی در ادامه گفت: شاخصه دوم بحث انتخاب اصلح است که باید بر اساس مبانی اسلام و انقلاب، شاخصه های یک کاندیدای اصلح برای مردم مطرح شود و با پیگیری عملکرد قبلی آنان و با توجه به اطرافیان و برنامه های آنان و ویژگی های یک مدیر تراز انقلاب بتوانند انتخاب اصلح را انجام دهند.

فرخنده عنوان کرد: همه تشکل ها و مجموعه ها در بخش جهاد تبیین و به میدان آوردن مردم در عرصه انتخابات نقش موثری دارند. یکی از این مجموعه، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که با استفاده از ظرفیت های مختلف و ارتباط چهره به چهره، می توانند در مشارکت مردم و انتخاب اصلح نقش مهمی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب نقش محوری داشته اند، افزود: به فرموده امام راحل یکی از جایگاه های مسجد بحث سنگر بودن است بچه های مسجد باید امروز نقش سنگر بودن را در عرصه سیاست به مرحله ظهور و بروز برسانند.

وی در پایان گفت: بچه های مسجد با اقدام جهادی در حوزه جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به پاخیزند تا رئیس جمهوری در تراز انقلاب و در راستای مبانی اسلام و انقلاب انتخاب شود و همانند شهید رئیسی با نگاه جهادی به برداشتن بن بست های موجود در عرصه های مختلف و برطرف کردن چالش های پیش رو با استفاده از ظرفیت های مردمی بپردازد.

کد خبر 1771052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha