تبیین وجود امام زمان(عج) محور عزاداری‌های محرم باشد

حجت الاسلام آزاد گفت: مداحان و تعزیه خوان ها امسال، محور عزاداری ها را تبیین وجود امام زمان(عج) که حسین زمان است قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان فارس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در آیین تکریم از پیرغلامان و خادمان حسینی شهرستان لامرد، اظهار کرد: برای شناخت حسین زمان خود، با بینش، بصیرت و آگاهی بیشتر، بصیرت افزایی کنیم.

وی افزود: در هر دوره ای یک انسان جبهه کفر و یک انسان جبهه حق وجود داشته و دارد وباید به آن توجه داشت و در زندگی روزمره آن چیزی که مرضی خداوند است در پیش گرفت.

امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه در این دنیا یا باید در جبهه و مسیر و راه حسین(ع) بود، و یا اینکه در جبهه یزید باشیم، بیان کرد: باید مسیر حسینی را به خوبی شناخت و از آن پیروی کرد.

وی با اشاره به اینکه مداحان و تعزیه خوان ها امسال، محور عزاداری ها را تبیین وجود امام زمان(عج) که حسین زمان است قرار دهند، خاطرنشان کرد: حول محور اباعبدالله الحسین(ع) اگر صحبت می کنیم باید آن را باشرایط زمان تطبیق داد.

آزاد با اشاره به اینکه دین ما عین دیانت ماست و با سیاسی بازی به شدت مخالف هستیم، عنوان کرد: مبارزه امام حسین(ع) بر سر اسلام سیاسی بوده است و این قیام اصلا مبنای سیاسی ندارد.

حجت الاسلام آزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات را عاجزانه درخواست می کنیم زیرا ایران حرم امام حسین(ع) است و اگر می خواهیم این تعزیه ها و این حرم پایدار باشد مردم باید پای نظام باشند و با حضور در پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح آن را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: باید تواصی به حق کرده و مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کنیم زیرا در این موضوع وظیفه داریم.

به گزارش خبرنگار شبستان، در ادامه این آئین ۱۲ نفر از مداحان و پیرغلامان حسینی شهرستان لامرد تجلیل شدند.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1771068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha