مساجد از ظرفیت‌های مهم نظام برای حضور حداکثری در انتخابات هستند

آیت الله اسلامی با بیان اینکه مشارکت گسترده در انتخابات سبب اقتدار نظام و یأس دشمنان می‌شود، گفت: مساجد و مجموعه های فرهنگی و مذهبی از مکان‌هایی هستند که به راحتی می توانند مخاطبان خود را جذب کنند و حضور حداکثری را رقم بزنند.

آیت الله علی اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در روزجمعه ۱۵تیرماه تصریح کرد: استقلال کشورها و ماهیت اصلی جوامع به چند موضوع بستگی دارد از جمله جهاد نظامی در برابر دشمن؛ همچنان که ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس وارد میدان شد و به مبارزه مسلحانه در برابر دشمن پرداخت و اجازه نداد دشمن در داخل خاک ایران خودنمایی و اتراق کند و فکر کند که می تواند در این کشور باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: موضوع دوم مبارزه غیر مسلحانه است که همان مباحث فرهنگی است؛ اگر دشمن با این حربه وارد کشور شد و خواست باقی بماند باید با مبارزات فرهنگی و خصومت فرهنگی دشمن و آثارش را از کشور بیرون راند.

امروز ملت ایران نیز پس از پشت سر گذاشتن مراحل نظامی و فرهنگی باید با ورود پرشور به انتخابات نظام خود را حفظ کند.

 وی ادامه داد: سومین موضوعی که برای هر کشور و حفظ ماهیت آن کشور ضرورت دارد انتخابات و آرایی است که مردم آن کشور به صندوق های رای می ریزند؛ امروز ملت ایران نیز پس از پشت سر گذاشتن مراحل نظامی و فرهنگی باید با ورود پرشور به انتخابات نظام خود را حفظ کند.

آیت الله اسلامی گفت: اگر انتخابات را کنار بگذاریم و نسبت به آن بی اعتنا باشیم دشمن خوشحال خواهد شد. همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند برخی انتخابات ها دشمنان را شاد می کند. چرا باید وقتی که سی و پنج میلیون می تواند رای دهد سی میلیون رای دهد؟ چرا وقتی چهل میلیون می تواند رای بدهد سی و پنج میلیون رای بدهد؟ و... ؟

این استاد حوزه تاکید کرد: باید آرا بیشتری به صندوق ها بریزیم و اگر این آرا زیاد باشد دشمنان ما مثل رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس مایوس خواهند شد و در مقابل ما نمی توانند کار کنند چون می فهمند مردم، نظام و کشور خود را دوست دارند اما اگر ضعیف عمل کردیم و تعداد آرای ما کم بود دشمنان خوشحال می شوند و توطئه خواهند کرد چرا که این گونه برداشت می کنند که مردم ما با نظام خود فاصله گرفته اند پس توطئه می کنند و جنگ به راه می اندازند تا بتوانند کشور را به زانو درآورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ما همان گونه که در بیست و دو بهمن ها، روز قدس ها، ۹ دی ها و... دشمن را مایوس کردند، همچنان که در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دشمنان را مایوس کردند در انتخابات نیز باید دشمن را مایوس کنند و دوستان را شاد کنند.

آیت الله اسلامی تاکید کرد: مشارکت گسترده مردم در این انتخابات علاوه بر آن که مایه تقویت اقتدار نظام اسلامی است، زمینه ناامیدی و یأس دشمنان را هم فراهم می کند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات و مشارکت مردم در آن لازمه حل مشکلات کشور است و آحاد مردم اگر می خواهند زمینه لازم برای حل یا کاهش مشکلات جامعه مهیا شود، حتما در پای صندوق های رأی حاضر شوند.

مساجد و مجموعه های فرهنگی و مذهبی از مکان هایی هستند که به راحتی می توانند مخاطبان خود را جذب کنند و حضور حداکثری را رقم بزنند، مساجد به ویژه در وقت نماز تعداد زیادی مخاطب دارند که باید از این فرصت استفاده کرده و مردم را به حضور بیشتر دعوت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به لطف الهی مردم بصیر و انقلابی کشور ما بارها و بارها از ابتدای انقلاب تاکنون ثابت کرده اند که همواره پای انقلاب و نظام ایستاده اند و به طور قطع این بار هم با حضور حماسی خود به جهانیان نشان می دهند که از چه میزان بصیرت و بینش دینی و انقلابی برخوردار هستند.

این استاد حوزه  تصریح کرد: هر چقدر که ما شاهد حضور پرشورتر مردم در صحنه انتخابات باشیم به همان میزان بر امنیت و اقتدار کشور افزوده می شود و از آن سو شرایطی مهیا می شود که در سایه انتخاب اصلح به تدریج بر مشکلات کشور از جمله در عرصه اقتصادی فائق شویم.

وی ادامه داد: امیدواریم با انتخاب اصلح و کسی که صلاحیت بیشتری دارد به حول و قوه الهی رئیس جمهوری موفق داشته باشیم کسی که به بیت المال و افکار عمومی ملت احترام بگذارد چراکه این مردم هستند که با رای خود حضور حداکثری را رقم زده و سرنوشت مملکت را تعیین می کنند.

آیت الله اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال شبستان مبنی بر نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در حضور حداکثری و مشارکت بیشتر مردم تصریح کرد: مساجد و مجموعه های فرهنگی و مذهبی از مکان هایی هستند که به راحتی می توانند مخاطبان خود را جذب کنند و حضور حداکثری را رقم بزنند، مساجد به ویژه در وقت نماز تعداد زیادی مخاطب دارند که باید از این فرصت استفاده کرده و مردم را به حضور بیشتر دعوت کنند.

کد خبر 1771073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha