قلم انتقال دهنده فکر و اندیشه بشریت و پیام های الهی است

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک روز قلم، گفت:نوشتن راهی است برای ماندگاری اندیشه‌ها، ارزشمندی قلم به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید مجید بایگان»، معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی ضمن تبریک روز قلم، گفت: برای پی بردن به ارزش قلم، بیان همین کافی است که خداوند برایشان کتاب فرستاد تا آیین زیستن در دنیا را دریابند و بدانند در این گذرگاه چگونه سر کنند تا به سر منزل مقصود برسند.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

قلم معجزه ای بی بدیل، سمبل دانش و آگاهی، انتقال دهنده فکر و اندیشه بشریت و پیام های الهی است.

ابزاری تاثیرگذار که به دلیل جایگاه بسیار والای آن، خداوند در کتاب آسمانی خود به آن قسم یاد کرده تا قداست قلم را با آیه «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» به نویسندگان و همه آحاد بشریت متذکر شود .

نوشتن راهی است برای ماندگاری اندیشه‌ها، ارزشمندی قلم به نحوه استفاده از آن بستگی دارد که می‌تواند سبب هدایت یا گمراهی افراد یک جامعه شود.

برای پی بردن به ارزش قلم، بیان همین کافی است که خداوند برایشان کتاب فرستاد تا آیین زیستن در دنیا را دریابند و بدانند در این گذرگاه چگونه سر کنند تا به سر منزل مقصود برسند.

روز قلم، روزی است که بار دیگر ارزش های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان را به خاطر می آورد و بهانه ای برای ارج نهادن به مقام و منزلت صاحبان قلم و اندیشه که هنرمندانه و خلاقانه با ثبت وقایع و خلق آثار بدیع، فرهنگ و هنر ایرانی را زینت بخش هنر و قلم خود ساخته و فرهنگی غنی از مردان و زنانی ساخته که روح والا و اندیشه ورز خود را در قلم دمیده تا آثار ماندگارشان زینت بخش فرهنگ ایرانی گردد.

روز قلم بر تمام عزیزانی که بار گران نوشتن بر دوش می‌کشند و حرمت قلم را نگاه می‌دارند مبارک باد.

گفتنی است، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز چهاردهم تیرماه روز قلم است و این روز در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به ثبت رسید.

کد خبر 1771076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha