پاسخ به شبهات مهدویت، حمایت از امام زمان عجل‌الله تعالی است

حجت الاسلام نصوری با استناد به بخش‌هایی از دعای عهد گفت: امام زمان از ما انتظار دفاع و حمایت دارند که یکی از راه‌های این حمایت همین پاسخ به سوالات و شبهات است.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، پنجشنبه (۱۴ تیر) در گردهمایی رابطین نماز و مهدویت ادارات مرکز استان؛ انقلاب اسلامی را فرصتی برای گسترش مباحث مهدویت و نماز در جامعه و در عرصه بین‌الملل دانست که باید از این فرصت استفاده کرد.
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل‌الله تعالی) قله بیانیه گام دوم انقلاب را آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی عنوان کرد که با وجود گذشت چندین سال درباره آن کار نشده در حالیکه برای تمدن‌سازی باید تلاش کرد و در این راستا اهداف و مؤلفه‌های امام زمان(عجل‌الله تعالی) دیده شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری همه مناسبت‌ها باید پیوست امام زمانی داشته باشد؛ با بیان اینکه تولیدات مرتبط با موضوع مهدویت اعم از فیلم و کتاب و حتی مراسم در مقایسه با عاشورا بسیار کم است؛ خاطرنشان کرد: این در حالی است که از بستر امام شهید باید متصل به امام حیّ و زنده شد و الا مهندسی رفتار منطبق با معیارهای امام زمان نیست.
حجت الاسلام نصوری ادامه داد: مدل‌های انتقال مفاهیم به نسل نو را باید جزو برنامه های کاری خود ببینیم و آمادگی دائمی برای یاری امام عصر عجل‌الله در خود ایجاد کنیم.
وی گفت: در حالیکه دشمنان شیعه ۲۸ رساله دکتری طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ بر ضد امام زمان نوشتند اما در دانشگاه‌های کشورمان حتی یک رساله دکتری با موضوع مهدویت و امام زمان عجل الله تعالی نوشته نشده است.
معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی آمادگی در عرصه‌های علمی را مهم و شزط یاری امام زمان عجل الله تعالی دانست و اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰  شبهه درباره امام زمان عجل الله تعالی جمع‌آوری کردیم که کارگروه‌های مربوطه در حال آماده سازی پاسخ این شبهات هستند زیرا همانطور که در دعای عهد می‌خوانیم «وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ... وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ...» امام زمان از ما انتظار دفاع و حمایت دارند که یکی از راه‌های این حمایت همین پاسخ به سوالات و شبهات است.
وی سپس آمادگی روحی و روانی و فکری در جامعه و امید به ظهور را مهم خواند و با اشاره به پروژه شیعه‌هراسی در غرب تصریح کرد: در حالیکه هالیوود سالانه علیه منجی فیلم می‌سازد اما در کشور ما هنوز یک فیلم برای آخرالزمان ساخته نشده و اگر به این عرصه‌های زمین مانده ورود کنیم و دشمن به غیظ بیاید؛ برکات زیادی برای خود ما دارد.
حجت‌الاسلام نصوری اجرای عدالت و معنویت را ماموریت امام علیه السلام دانست و بر توجه به این مهم تأکید کرد و با افزودن اینکه کسی که نگاه ضدمعنوی در جامعه داشته باشد، اجازه رشد نمی‌دهد؛ تصریح کرد: سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی حرم است؛ افتخار و عظمت بزرگی است و  بسیاری از جریانات مختلف دنیا بسته حیات جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه دشمنان قرآن و منجی مسلمین را با سه روش تخریبی، انکاری و جایگزینی هدف گرفته‌اند؛ بر مقابله با اقدامات ضد مهدویت و تشیع تأکید کرد و به آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران توجه داد که سه وظیفه را برای ما معین کرده است که شامل صبر در انجام فرائض و واجبات، شناخت دشمنان، شناخت وظیفه شخصی و اجتماعی و مراقبت از آن است.

کد خبر 1771083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha