ائمه جماعات ظرفیت مهم در آوردن مردم به صحنه انتخابات

حجت الاسلام لیوانی گفت: ائمه جماعات مساجد در کنار راهنمایی مردم در حوزه دینی، نقش مهمی در تشویق و حضور پرشور در پای صندوق های رای دارند.

حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از حقوقی که در قانون اساسی برای ایرانی ها در نظر گرفته شده، شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراها و خبرگان رهبری است.

امام جمعه موقت گرگان افزود: مردم باید از حقشان استفاده کرده و با حضور گسترده در پای صندوق های رای در روز جمعه شرکت کرده و به منتخب خود رای دهند.

وی با اشاره به نقش مساجد در حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهارداشت: مساجد در دوران انقلاب نقش زیادی در تحرک و تهییج مردم برای حضور در راهپیمایی ها و مخالفت با نظام شاهنشاهی داشتند.

حجت الاسلام لیوانی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز مساجد در اعزام نیروها به جبهه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و حضور مردم در صحنه های انتخابات و پای صندوق های رای نقش بسیار زیادی داشته اند.

وی گفت: در کنار مدارس و مکان هایی که صندوق های رای گذاشته می شود، در مساجد هم صندوق های رای گذاشته شده و مردم حضور پرشوری پیدا می کنند.

امام جمعه موقت گرگان افزود: ائمه جماعات مساجد نیز از این فرصت ها استفاده کرده و مردم را به حضور پرشور در پای صندوق های تشویق می کنند.

وی گفت: یکی از وظایف ائمه جماعات در کنار راهنمایی مردم در حوزه دینی، راهنمایی در مسائل اجتماعی است.

حجت الاسلام لیوانی با بیان اینکه مساجد نقش بسیار زیادی در حضور پرشور مردم در انتخابات را دارند، اظهارامیدواری کرد: ائمه جماعات به وظیفه خود عمل کرده و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند.

کد خبر 1771093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha