پرداخت هزار و ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در مازندران

هاشمی از پرداخت هزار و ۵۵ میلیارد تومان پرداختی تبصره ماده ۱۸ خبر داد و خواستار انجام دقیق و هدفمند پرداختی‌ها با هدف تحقق شعار سال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سید اسماعیل هاشمی -مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران در آیین ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی در دولت سید محرومان در سالن همایش سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: درخصوص عرضه نیروی کار که پایه اولیه اشتغال است، مباحث جمعیتی مطرح است و پایه آن هرم سنی است، ما با شیب نزولی جمعیت مواجه هستیم.

وی افزود: ما استانی هستیم که به سمت پیر شدن در حال حرکت هستیم، درآمد سرانه ما پایین‌تر از میانگین کشوری است هر مازندرانی ۷۹.۳ میانگین هر ایرانی درآمد سرانه دارد که سیگنال خاصی را می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان پایین‌تر از نرخ کشوری است، نرخ اشتغال ناقص زمانی بالا و نرخ مشارکت در مازندران همواره بالا بوده است، در سال ۱۴۰۱، ۴۴درصد نرخ مشارکت فعال را مشاهده کردیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران، یادآور شد: شاخص مهمی در توزیع عادلانه جمعیت داریم، در این دو شاخص هم مازندران وضعیت بسیار مناسبی دارد.

این مسئول عنوان کرد: بحث تبصره ۱۸ اعطای تسهیلات در دولت سیزدهم به شکل ساماندهی شده شکل گرفت، این ساختار دارای یک سری منابع و مصارف است.

وی با اشاره به آخرین عملکرد از تبصره ۱۸ در مازندران یادآور شد: در این استان هزار و ۵۵ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که ۹۳درصد اعتبار نسبت به آن داده شد، در این بخش رتبه یک را کسب کردیم.

هاشمی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال حدود ۱۰ نهاد حمایتی وجود دارد، یک سامانه برای ثبت پرداختی‌ها وجود دارد. مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین پرداختی را از طریق بانک ملی داشت، حجم اصلی پرداختی به لحاظ تعداد به این نهاد اختصاص دارد.

این مسئول در پایان بیان کرد: نرخ بیکاری خوبی در استان داریم، اکثر شغل‌ها پایدار است، جمعیت اقتصادی قدرتمندی داریم، باتوجه به این ویژگی‌ها لازم است که در توزیع تسهیلات هدفمند و دقیق عمل کنیم تا موفق‌تر عمل کنیم همه این‌ها به تحقق شعار سال ختم خواهد شد.

کد خبر 1771123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha