تبدیل مددجویان به کارآفرینان با حمایت از تولید داخلی

معافی به ورود جدی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی مددجویان اشاره کرد وگفت: مددجویان سابق کارفرمایان امروز شدند، آدم‌های قوی ایران قوی را شکل می‌دهند، مددجویان امداد که کسی ضامن تسهیلات بانکی‌شان نمی‌شود در روستاها امروز تبدیل به کارآفرین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، میثم معافی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در آیین ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی در دولت سید محرومان که در سالن همایش سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: مدیران استانی مازندران برای ایجاد این فرصت‌ها نقش برج مراقبت را بازی کردند.

وی افزود: مددجویان سابق کارفرمایان امروز شدند، آدم‌های قوی ایران قوی را شکل می‌دهند، مددجویان امداد که کسی ضامن تسهیلات بانکی‌شان نمی‌شود در روستاها امروز تبدیل به کارآفرین شده است.

معافی با اشاره به مواردی از مراجعه مددجویان با افسردگی ناشی از بیکاری، یادآور شد: این نهاد با حمایت از این افراد از طلاق‌های زیادی جلوگیری کرد، کسانی بودند که ۲۰ میلیون تومان وام گرفت و الان حدود ۳هزار میلیارد تومان سرمایه دارد این فرصت تولید است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران یادآور شد: سر و صدای تولید هر روز می‌گوید "مرگ بر آمریکا" این کار جهاد کبیر است، تولید برای همه مددجویان ما نشاط ایجاد کرده است، عزیزانی که تسهیلات دریافت کردند معوقه‌ای ندارند.

این مسئول با بیان اینکه این آمار ۱۰هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۲ است، تاکید کرد: در دولت سیزدهم، ۲۰هزار زیارت اولی به مشهد اعزام کردیم، سید محرومان این فرصت را فراهم آورد.

وی ادامه داد: گذشت که اقتصاد را ببندیم عملیات بکسل با فروش نفت و گاز ایجاد کنیم، گذشت با فروش پیجامه اقتصاد ایجاد کنیم، اقتصاد داخلی ربطی به تحریم ندارد، خودمان باید توانا شویم، این قوی شدن ضعیف‌ها ربطی به تحریم ندارد.

معافی تاکید کرد: این تعجب آور است که نخبگان کشور ما واگن‌های اقتصاد کشور را به زور می‌خواهند به لوکوموتیو آمریکا ببندند که خیلی بد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران خاطرنشان کرد: ۸۷درصد اقتصاد دنیا دانش بنیان است، ما هم خیلی قوی هستیم، امروز از لاستیک و پلاستیک به بالستیک و از آفتابه به ماهواره رسیدیم اینها ظرفیت‌های دانش بنیانی ماست، این فرصت به قول ما مازندرانی‌ها در کشور نشا شد، انشالله بتوانیم آن را درو کنیم.

این مسئول اظهار کرد: بخش دوم فرصت تمدنی در دیپلماسی مزه است، ما ۷۰نوع ترشی و مزه، ۲۰۰ نوع غذا در مازندران داریم، میگویند تحریم اینطرف را ببینید چه خبر است، زولنگ مازندران در دنیا نظیر ندارد، ما در بخش این ظرفیت‌های مهم هم نشا کردیم انشالله بتوانیم انجامش بدهیم.

وی با اشاره به بازگشت کمای صنعتی ۱۷ساله کارخانه ابریشم گیلان و فعالیت در سه شیفت در دولت سیزدهم، عنوان کرد: ابریشم در مازندران ۴هزار سال سابقه و جای کار زیادی دارد، ما جزو جاده ابریشم با چین بودیم باید احیا شود، چرا تخم نوغان نباید در مازندران خشک نشود؟ این ظرفیت جوانان ماست.

معافی خاطرنشان کرد: چقدر ما پزشک، مدیران موفق و ... از مددجویان امداد داریم، هر اتفاقی بی‌افتد حول محور فرموده مقام معظم رهبری در خصوص ایران قوی است.

کد خبر 1771124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha