پرهیز از راهی که تجربه شده و نتیجه نداشته است

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه امروز دوباره همان راهی که تجربه شده و نتیجه نداشته است را عده‌ای دنبال می کنند، گفت: اگر ما باشیم و ارزش های عاشورایی و اربعینی دقیقا واضح است کدام طرف حق می‌گوید و کدام طرف باطل. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز پنجشنبه(۱۴ تیر) در همایش آموزشی توجیهی مبلغان اربعین که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: ما برای اربعین که نزدیک ۵۰ و چند روز دیگر است آماده می شویم، اما عرصه های سیاسی اجتماعی کشور ما در این روزها حساسیتی دارد که نمی توانیم هیچ کدام از ما بی تفاوت نسبت به قضیه باشیم و کاری را انجام ندهیم.اصلا اربعینی بودن و امام حسینی بودن برای همین است که نسبت به مسائل مردم خود بی تفاوت نباشیم وگرنه ما نیز به دیگرانی که اسماً امام حسینی هستند و رسماً نیستند، ملحق می شویم. 

وی افزود: بحث انتخابات فردا ذهن همه دلسوزان برای نظام را مشغول کرده است، شما سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب را شنیده اید که نسبت به حضور در مرحله اول انتخابات فرمودند آن چیزی که تصور می شد و توقع بود اتفاق نیفتاد و دوباره فرمودند برای مرحله دوم جبران کنید. 

امام جمعه شیراز با اشاره به ایکه معمولا ذهنیت ما این بوده که در دوره دوم انتخابات استقبال کمتر می شود ولی رهبری فرمود در مرحله بعدی که فردا است جبران کنید، عنوان کرد: اگر نسبت به این حرف ها نمی خواهیم حساس باشیم واقعا مناسب نیست که ما اسم امام حسین(ع) را بیاوریم چون بی تفاوت ها کاری به امام حسین(ع) ندارند و جبهه بی تفاوت ها جبهه امام حسینی نیست و رهبر معظم تصریحا فرمودند برای اسلام و برای ایران هر یک رای مهم است. 

وی گفت: هر چه می توانید حضوری و غیر حضوری تلاش کنید تا مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند تا انشاالله وقتی اربعین خدمت امام حسین(ع) می رویم سر خود را در محضر حضرت بالا بگیریم که هر چه از دستمان برمی آمد انجام داده ایم. 

آیت الله دژکام همچنین به لزوم انتخاب اصلح نیز تاکید کرد و گفت: بالاخره چشم همه دنیا به قضیه است که ایرانی ها موضع خود را چگونه اعلام می کنند.تا شب عاشورا چند نفر از اردوگاه امام حسین(ع) رفتند؟خیلی ها رفتند و امروز اردوگاه امام حسین(ع) است و عده ای به خاطر اعتراض به شرایط و مشکلات معیشتی و برخی به دلیل گرما و... در انتخابات شرکت نمی کنند ولی این حرکت یک حرکتی است که واقعا از روز اول جبهه امام حسینی ها بوده است و از همان ابتدا و از سال ۵۷ می دانستیم که به آسانی تا آخر خط نخواهیم رفت.امتحانات هست، آزمایشات الهی است و باید دید چه کسانی صابر هستند و امروز درگیر این مسائل هستیم و توضیح دادن آن برای نسل جوان آسان نیست. 

وی با اشاره به اینکه امروز دعوا واضح است که برای چیست و کسی نمی تواند منکر باشد، عنوان کرد: اگر ما باشیم و ارزش های عاشورایی و اربعینی دقیقا واضح است کدام طرف حق می گوید و کدام طرف باطل. 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز دوباره همان راهی که تجربه شده و نتیجه نداشته است را عده ای دنبال می کنند و شعار می دهند اما ممکن است خیلی ها فریب بخورند و ما به هر شکلی باید دست تحریف و فریب را برای مردم رو کنیم و این کار آسانی نیست پس تلاش کنید. این نگرانی امروز وجود دارد که دوباره به عقب برگردیم و به خدا پناه می بریم و تلاش کنید تا رای از روی بصیرت داده شود.

وی گفت: عرصه سخت است ولی ایرانی ها تا امروز در این ۴۵ سال هر روز یک حرکت رو به جلو داشته اند و امیدوارم فردا هم یک حرکت رو به جلو و رو به ظهور رخ دهد و رضایت حضرت ولی عصر را به دنبال داشته باشد. اگر این حل شود ذوق و شوق دیگری برای اربعین حاصل می شود، شهید سلیمانی حرکت اربعین را راه انداخت تا بصیرت افزا باشد نه اینکه فقط یک آیین و مراسم باشد.شما روحانیون به موکب ها می روید که بصیرت را اضافه کنید و نقش شما اینجاست.مخاطب تا دلش با شما همراه نباشد حرف را ولو حق باشد نمی پذیرد و زبان خوش، رفتار مناسب و ادب و احترام تاثیرگذار است. 

دژکام اظهار کرد: در مواکب اربعین هر کاری زمین مانده بود را کمک دهید تا انجام گیرد چون وقتی با مردم همراه شوید تاثیر سخن شما چند برابر می شود.ارتباط برقرار کردن، خدمت ارائه کردن و ... مهم است.امام سجاد(ع) در سفر حج با کاروان هایی می رفته که او را نمی شناختند و در سفر خدمت ارائه می کرده است. شما اگر ثواب ویژه امام حسین(ع) را می خواهید وقتی وارد موکب می شوید خود را یکی از خادمان موکب فرض کنید و اینگونه حرف شما برای صاحب موکب، گردانندگان و عموم زوار اثر می کند. 
 

کد خبر 1771132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha