برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان

حجت الاسلام حسینی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان در ایام ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

 حجت الاسلام سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از همدان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه م محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) و یاران  وفادارشان گفت: همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه به همت اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان همدان هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برشمرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان در راستای برگزاری برنامه‌های محرم  قرارگاه استانی سید الشهدا(ع) در همدان تشکیل شده گفت:  طبق برنامه ریزی که صورت گرفت قرار شد در طول این ایام عزاداری در بقاع متبرکه در راستای طرح  بصیرت عاشورایی انجام شود.

 حسینی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان در محرم و صفر امسال خبر داد و تصریح کرد: این طرح از ابتدای محرم در ۱۷ تیر ماه آغاز و تا پایان ماه صفر در چهاردهم شهریور ماه ادامه دارد.

وی آماده سازی جایگاه ها جهت استفاده از فضای بقاع متبرکه، هماهنگی جهت برگزاری مراسم و  فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی را ا برنامه‌های پیش بینی شده در طرح بصیرت عاشورایی دانست.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان همدان از اعزام ۳۰ مبلغ بومی و اعزامی در این طرح خبر داد و تصریح کرد: برپایی خیمه‌ های معرفت، غرفه ویژه کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی با همکاری مبلغان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در طول ایام ماه محرم برنامه حضور و دعوت از دسته جات عزاداری و هئیت های مذهبی را در بقاع متبرکه در برنامه های طرح بصیرت عاشورایی داریم تاکید کرد: برگزاری مراسم «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی را  ۲۱ تیر ماه در پنجم محرم در بقاع متبرکه  برگزار می‌شود.

حسینی برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی در تعدادی از بقاع متبرکه استان را در ششم محرم از دیگر برنامه های  این ایام برشمرد و تصریح کرد: برگزاری همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان مصادف با ۲۷ تیر ماه در ۱۱ محرم از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان است.

 معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان همدان برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا، اقامه نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا، برگزاری شام غریبان و همچنین سالروز شهادت امام سجاد(ع)، برگزاری مراسم تعزیه خوانی در محوطه بقاع متبرکه برخی نقاط استان، همکاری با سایر نهادها در برگزاری مراسم های عزاداری، راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع) و ... را  نیز از دیگر برنامه های این ایام دانست.

 وی با بیان اینکه در طول ایام محرم نیز با توجه به حضور نوجوانان در طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت در بقاع برنامه های عزاداری محرم را توط این هئیت ها داریم افزود: اطعام دهی عزادران حسسینی در طول ماه محرم از محل خیرین و نیات واقفان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه  نیز از دیگر برنامه‌های ایام ماه محرم توسط اوقاف و امور خیریه است.

حسینی همچنین به اجرای طرح قرار دوازدهم در ۱۲ هر ماه به نیت سلامتی اماتم عصر(عج) اشاره کرد و گفت:  از ابتدای امسال تا کنون  یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند با همکاری مراکز افق توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه هر ماه تقریبا تعداد ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌ها نیازمند در استان در این طرح توزیع شد خاطرنشان کرد: ارزش ریالی هر کدام بسته‌ها یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

کد خبر 1771140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha