شورآفرینی رأی‌اولی‌ها در جمعه انتخابات

شور و شوق رأی اولی‌های خراسان جنوبی برای حضور پای صندوق‌های رأی و مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان، حال و هوای دیگری به دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در دیار خاوران بخشیده است.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، زهرا مهرور؛ قرار انتخابِ خراسان‌جنوبی‌ها برای ثبت حماسه‌ای دیگر فرا رسیده تا در کنار دیگر هموطنان خود با حضوری پررنگ در تعیین سرنوشت‌شان، برگ دیگری از تاریخ سیاسی کشور را ورق زنند، مردمانی آگاه و ولایت‌مدار که بارها عشق و وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی مشق کرده‌اند.

رای اولی‌ها همیشه مورد توجه بوده و هستند آن‌ها امروز اولین مشارکت سیاسی خود را در فرایند انتخابات جدی مثل ریاست جمهوری تجربه می‌کنند. جوانان این سرزمین از بیرجند گرفته تا قاین، فردوس، طبس و سایر شهرها و روستاها همگام و همراه با هم برای نشان دادن وفاداری خود به نظام و انقلاب و همچنین انتخاب فردی کارآمد که بتواند سکان‌دار ریاست جمهوری این کشور باشد، به میدان آمدند.

مردم خراسان جنوبی در انتخابات دوره اول ریاست‌جمهوری جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار شد مشارکت ۶۴.۱۵ درصدی به ثبت رساند و حالا می‌خواهند در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این رکورد را بشکنند.

شورآفرینی جوانان خراسان جنوبی برای اولین انتخاب

آمده‌ام برای سرفرازی ایران

محمد که به عنوان یک رأی اولی در شعبه مسجد صاحب الزمانی(عج) بیرجند حضور یافته، در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: باید همه در انتخابات برای سرفرازی ایران شرکت کنیم. من به تاثیرگذاری رای که می‌دهم اعتقاد دارم و می‌دانم یک رای من تاثیر خود را در سرنوشت کشور خواهد گذاشت.

این رأی اولی دانشجو معلم که دل در انقلاب و آرمان‌های آن داشت، خطاب به همسن و سال‌هایش بیان می‌کند: برای حل مشکلات کشور باید وارد میدان شد. به نظر من تمام کسانی که توصیه به عدم مشارکت دارند، نه تنها دشمن ملت بلکه دشمن کشور هم هستند زیرا با حضور است که می‌توان فرد توانمندی را به عرصه اجرا فرستاد تا برای حل مشکلات اقدام کند.

حضور پرشور جوانان در انتخابات در این برهه حساس بسیار حائز اهمیت است، همان طور که در هشت سال دفاع مقدس، جمع زیادی از جوانان در میدان‌ نبرد حضور یافتند، در انتخابات امروز هم جوانان مشارکت حداکثری خواهند داشت.

حس خوب یک انتخاب

یکی دیگر از رأی اولی‌ها که همراه خانواده‌اش برای رای دادن به شعبه گلزار شهدای بیرجند آمده است، هم در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: حس خوبی هست که برای اولین بار قرار است در انتخابات شرکت کنم. سال‌های گذشته همراه پدر، مادر و خواهرم تا پای صندوق های انتخابات می رفتم اما اکنون خوشحالم که حق رأی دارم و می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

شورآفرینی جوانان خراسان جنوبی برای اولین انتخاب

وی خاطرنشان می‌کند: اقتدار و عزت ایران اسلامی مدیون خون شهداست و امروز ما با شرکت خود در این حماسه سیاسی دین خود را ادا می‌کنم.

رأی اولی‌ها در احساس خوب، همه با هم برابرند. همه‌شان از تصمیم بزرگ برای سرنوشت کشورشان می‌گویند. اولین رأی هم خیلی جذاب است و هم خیلی حساس. این جملاتی است که اکثر رأی اولی‌ها به آن اشاره می‌کنند. جذاب چون می‌خواهند یک رئیس‌جمهوری را برای یک کشور در ۴ سال آینده انتخاب کنند و آینده سیاسی کشور را رقم بزنند و حساس به این معنا که چه کسی را باید انتخاب کنند.

شور جوانی پای صندوق رای

سهیلا و دختر خاله‌اش هم با نشان دادن انگشت اشاره خود که رنگ حضور در انتخابات به خود گرفته است، می‌گوید: رای دادن و حضور پرشور ما در پای صندوق‌های رای موجب یاس و سرخوردگی دشمنان نظام و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

این رأی اولی ۱۸ ساله تأکید می‌کند: اینکه بالاخره به سن شرکت در انتخابات رسیدم و می‌توانم به فرد مورد نظر خودم به عنوان رئیس جمهور آینده رای بدهم، خوشحال هستم. امیدوارم او منتخب مردم شود تا با اجرای برنامه‌هایی که در زمان تبلیغات ارائه داد، بتواند مشکلات جامعه را سروسامان دهد.

همین نوجوانان و جوانان سرمایه ایران اسلامی‌اند که آینده فردای این کشور به دست آن‌ها رقم خواهد خورد. اگر آگاه و هوشیارانه، در امتداد مسیر شهدا و آرمان‌های انقلاب گام بردارند قطعا نگرانی نسبت به آینده کشور وجود نخواهد داشت چراکه بصیرت جوانان و نگاه عمیق آنان تضمین‌کننده هویت و ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

امروز پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳، رای اولی‌ها به عنوان قشر مهمی از جامعه ایران، با حضور خود در پای صندوق‌های رای برای انتخاب رئیس جمهور، اولین گام و شیوه سیاسی خود را در مرحله اجرا پیاده‌سازی می‌کنند تا نشان دهند چه میزان نسبت به مقتضیات روز و کشور آگاهند و چه میزان نسبت به آن حساسیت دارند.

رای اولی‌های استان خراسان جنوبی امروز در جای جای دیار خاوران رای خود را به صندوق می‌اندازند تا بگویند برای ساختن ایران قوی پای کار هستند.

گفتنی است، تعداد کل برگه‌های رای ماخوذه شمارش شده (صحیح و باطله) این استان در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان ۳۹۱ هزار و ۳۹۲ رای بود.

در مرحله نخست انتخابات و بر اساس شمارش آرای ماخوذه در استان خراسان جنوبی، سعید جلیلی حائز بیشترین آرا با ۲۲۵ هزار و ۸۲۵ رای شد و همچنین مسعود پزشکیان ۱۰۲ هزار و ۳۵۴ رای، محمدباقر قالیباف ۴۸ هزار و ۷۷۶ رای و مصطفی پورمحمدی ۲ هزار و ۳۱۹ رای را به خود اختصاص دادند.

واجدین شرایط رای دادن در خراسان جنوبی ۶۱۰ هزار نفر هستند و میزان مشارکت مردم این استان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶۴.۱۵ درصد اعلام شده که رتبه اول در کشور است.

کد خبر 1771143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha