آیین نمایه‌سازی و رونمایی از دستاوردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور

آیین نمایه‌سازی و رونمایی از دستاوردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با عنوان «سرمشق» در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک نقطه ارزشی و فرهنگی در جامعه ما توسط دولت سیزدهم نهادینه شد.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی افزود: امروز افرادی با اغراض شخصی خود می خواهند فعالیت های دولت سیزدهم را از شخص او جدا کنند، این بی انصافی است زیرا با تلاش شهید رییسی و با همین کارگزاران و مدیران این اقدامات به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در جریان این فعالیت ها در دولت سیزدهم تغییر یافت، ادامه داد: به گونه ای که وقتی رییس جمهور شهید روز جمعه به جای استراحت برای بازدید و یا سفر استانی به مناطق مختلف کشور می رفت، همراهان او نیز باید اینگونه رفتار می کردند و از این رو شاهد تغییر در فرهنگ کار و تلاش مدیران بودیم و اگر این فرهنگ در دولت بعد نیز ادامه پیدا کند، شاهد تغییر فرهنگ مدیریت در کشور خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: باید در عرصه نظام ولایتی به مردم نشان دهیم که یکی از خصوصیات این نوع حکمرانی، تلاش خستگی ناپذیر است و اینگونه امکان زمینه سازی برای ظهور فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در کارگزاری نظام موفق عمل کرد، افزود: در گذشته وقتی از مسوولان استانی پیگیری موضوعی خواسته می شد، کم بود منابع مالی را مطرح می کردند اما خوشبختانه این معیار باطل اکنون در خراسان رضوی از میان رفته است.

آیین نمایه‌سازی و رونمایی از دستاوردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور

آیت الله علم‌الهدی افزود: زیارت یک سرمایه ارزشمند است که در حوزه فرهنگ دارای جایگاه بسیار مهمی است و در دولت سیزدهم به آن توجه بسیاری شد و اگر این مسیر ادامه پیدا کند، شاهد خواهیم بود که زیارت می تواند فرهنگ کشور ما را تغییر دهد.

وی گفت: در گذشته کمتر به زمان های زیارتی امام رضا(ع) توجه می شد، ولی در دولت سیزدهم شاهد تحولی در این موضوع بودیم و با گسترش زیرساخت های مختلف، خدمت رسانی به زائران افزایش یافت.

امام جمعه مشهد به موضوع فرهنگ اشاره و بیان کرد: فرهنگ حیاتی ترین مسئله انسان در زندگی است و اگر در فرهنگ سازی موفق شویم مشکلات کنونی قابل حل است.

افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وظیفه داریم دستاوردهای مدیریتی و شاخص شهید رییسی را تبیین کنیم، گفت: مواجه او با مسائل مثبت بود و با حمایت ها، هدایت ها و تعاملات سازنده این شهید، اقدامات بسیاری صورت گرفت.

یعقوبعلی نظری افزود: در دولت سیزدهم ۱۳۹ دستاورد شاخص در استان خراسان رضوی به نتیجه رسیده است که باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با اشاره به کارزارهای انتخاباتی برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: عده‌ای با بیان اینکه دولت شهید رییسی چه کار کرده است، در حال زیر سوال بردن اقدامات دولت هستند و حال آنکه اکنون ۱۸۰ هزار مسکن فقط در استان خراسان رضوی در مرحله ساخت قرار دارد.

آیین نمایه‌سازی و رونمایی از دستاوردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: انسانها در بزنگاه ها، حقیقت و استعداد خود را بروز می‌دهند و کشور ما اکنون در یک بزنگاه سیاسی قرار دارد و ما موظف به روشنگری مسائل هستیم، از این رو اقداماتی که در قالب این دولت و در استان خراسان رضوی رخ داده است، باید به اطلاع مردم و نخبگان رسانده شود.

وی بیان کرد: برای انجام بهتر امور در حوزه فرهنگی نیاز به تغییر ظرف تشکیلاتی بود و از این رو معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی با عنایت شهید خدمت به معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت تغییر یافت.

نظری گفت: برای پیگیری بهتر امور مربوط به زیارت، کارگروه ملی زیارت به ریاست رییس جمهور شکل گرفت تا زمینه های کیفی زیارت برای زائران فراهم شود و از این رو با افق حضور ۱۰۰ میلیون نفر زائر باید اقدامات زیرساختی از جمله قطار سریع السیر تهران-مشهد، آزاد راه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی مشهد در دست اقدام قرار گیرد.

به گفته وی، شهید رییسی حضور و آغاز مرحله دوم سفر استانی خود به این خطه را منوط به آغاز عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران مشهد کرده بود.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی، شاهد بهبود شاخص ها در حوزه تولد و رشد نوزادان، ازدواج جوانان و کاهش طلاق در سطح استان خراسان رضوی هستیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: چندین سال است که اولویت کشور در حوزه اقتصاد تعریف شده است و شاهد بودیم که به علت تعطیلی کارخانه ها و همچنین پاندومی کرونا، رشد اشتغال در استان منفی بود، در حال حاضر با ایجاد اشتغال شاهد کاهش ۲۵ درصدی پرداخت بیمه بیکاری در این استان هستیم.

او گفت: ۴۵۰ هزار میلیون متر مکعب تولید پساب در مشهد داریم که با ایجاد و تکمیل تصفیه خانه ها در سطح شهر مشهد حداقل ۵۰ درصد آن قابل استفاده مجدد خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه اینگونه اقدام ها باعث افزایش سرمایه اجتماعی شده است، اظهار کرد: شاهد هستیم در انتخابات هفته گذشته میزان مشارکت مردم در این استان بیش از ۵۰ درصد بود و میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۰ درصد کل کشور بود.

پایان پیام/

کد خبر 1771148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha