مشارکت جوانان در انتخابات توسعه کشور را به همراه دارد

قادرزاده گفت: مشارکت جوانان در انتخابات می‌تواند در ابعاد مختلف توسعه و اقتصادی موثر باشد.

حامد قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: حضور جوانان در انتخابات دارای اهمیت بیشتر است چرا که به توسعه کشور در ابعاد مختلف کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: بررسی تاریخی کشور و سنجش وضعیت کشور در برهه‌های مختلف این امکان را به جوانان می‌دهد تا حق شرکت در انتخابات را از خود صلب نکنند.

رییس دانشگاه کردستان افزود: حق جوانان در مشارکت در بحث انتخابات بیشتر از همه اقشار است و اینکه حضور آنها از جهت اینکه آینده را برای خودشان می‌سازند بیشتر اهمیت دارد.

قادرزاده بیان کرد: بی‌تفاوتی باعث نرسیدن به نتایج خوب می‌شود و بحث انتخابات علیرغم اهمیتی که در داخل کشور دارد در بعد بین‌المللی هم مهم بوده و فعالیت رسانه‌های بی‌شمار خارجی و ترغیب و تشویق به عدم مشارکت بر اهمیت موضوع انتخابات می‌افزاید.

وی ادامه داد: عدم مشارکت جوانان در انتخابات یعنی منابعی که داریم بی‌استفاده بماند و وقتی منتخب ریاست جمهوری با رای کم و مشارکت کم انتخاب شود عملکرد خوب را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

رییس دانشگاه کردستان تصریح کرد: نامزدهای معرفی شده دارای شخصیت‌های خوب و انقلابی هستند ولی مشارکت بالا از همه آحاد پیر و جوان فارغ از قومیت و مذهب و حتی حضور اقلیت‌های دینی رییس جمهور را وادار می‌کند تا به خواسته‌های همگان جامه عمل بپوشاند.

قادرزاده یادآور شد: در اصل بنای این انتخابات مشارکت بالای جوانان است و برای نو شدن کشور و حرکت به سمت توسعه گام مهم شرکت در انتخابات است، بالاخص حضور جوانان و مشارکت بالای این قر قدرت و توان کشور را افزون می‌کند.

وی عنوان کرد: کشور ما پهناور و دارای تنوع بسیار است که فضای مشارکت و کار و پیشه برای جوانان در آن زیاد است و تنها نیاز به گام برداشتن جوانان در این مسیر دارد.

رییس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: حضور جوانان در انتخابات موجب شادابی بیشتر و انرژی در کشور می‌شود.

قادرزاده گفت: اقتصاد علم انتخاب است و ما محدودیت زمان و منابع داریم، پس حضور بیشتر مهم بوده و انتخاب خوب موجب اقتصاد بهتر می‌شود.

وی افزود: اقتصاد صرفا پول نیست، بلکه اقتصاد اجتماعی، اقتصاد فرهنگی، اقتصاد سیاسی و سایر موارد هم مطرح است و طبق آنچه اقتصاد ما تعیین می‌کند روش حرکت و سرانجام بهتر برگرفته از انتخاب اصلح است.

رییس دانشگاه کردستان ادامه داد: انتخاب از روی شناخت و آگاهی به سرانجام می‌رسد و اقتصاد یعنی انتخاب و اگر انتخاب از روی تقارن اطلاعاتی باشد موجب بهتر شدن اقتصاد خواهد شد پس انتخاب کسی که بهترین روش و راه را دارد مهم است.

قادرزاده عنوان کرد: سنجش نامزدها و اطرافیان آنها مهم بوده و باید برای راضی کردن مردم ارزش قایل شود.

وی بیان کرد: مشارکت دارای ضرورت و اهمیت است و شانس انتخاب بهتر را افزایش می‌دهد.

رییس دانشگاه کردستان گفت: برای توسعه روستا و توسعه اقتصاد و صنعت مشارکت دارای اهمیت بوده و با پرهیز از قوم گرایی و دسته و گروه‌ها مشارکت کامل برای انتخابی اصلح مدنظر است.

قادرزاده بیان کرد: قشر جوان و هر کس دیگری که دارای آگاهی است باید در راهنمایی دیگران کمک کند و باید در مقابل هم مسوولان خدمت صادقانه ارائه دهند.

کد خبر 1771166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha