یکی از بهترین مکان‌ها برای روشنگری در همه زمینه ها به ویژه انتخابات، مساجد هستند

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بهترین مکان‌ها برای روشنگری در همه زمینه ها به ویژه انتخابات مسجد، امام جماعت و اعضای کانون های فرهنگی مساجد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل بهشت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به اینکه مساجد در جامعه اسلامی می‌توانند نقش‌های مختلفی داشته باشند، اظهار کرد: بخشی از نقش‌ها و کارایی مساجد مربوط به زمان خاصی نیست، بلکه در همه زمان‌ها این کارایی و نقش برای مسجد وجود دارد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما گاهی اوقات نقش مسجد مربوط و منحصر به یک زمان خاص است که به عنوان مثال بحث ترویج فرهنگ دینی مربوط به یک زمان خاص نیست و در همه زمان‌ها می‌توان مسائل دینی، اصول دین، فروع دین و مسائل اخلاقی را در مساجد آموزش داد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برنامه ریزی برای پشتیبانی از جنگ و دفاع مقدس از مساجد صورت می‌گرفت که این مختص به دوران جنگ بود.

حجت الاسلام بهشت بیان کرد: امروزه در زمان انتخابات مسجد می‌تواند نقش بسیار کلیدی ایفا کند، از این جهت که ائمه جماعات می‌توانند ضمن بیان شاخص‌های کاندیدای اصلح، در زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش ارزشمندی را ایفا کنند و روشنگری لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نقش کلیدی و محوری انتخابات در جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همه روشن بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای روشنگری در همه زمینه ها به ویژه انتخابات مسجد، امام جماعت و اعضای کانون های فرهنگی مساجد هستند.

وی گفت: با حضور مردم در مساجد و تبیینی که از طرف ائمه و فعالان مسجدی جماعت صورت می‌گیرد، بر روشنگری، بصیرت، آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به اهمیت انتخابات و همچنین انتخاب کاندیدای اصلح افزوده می‌شود.

کد خبر 1771168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha