کاندیدای اصلح باید بتواند مسیر حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را ادامه دهد

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه اصلح کسی است که بتواند مسیر مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را ادامه دهد، گفت: اصلح کسی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به اینکه همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه بوده، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است، اظهار کرد: انتخاب‌کنندگان تلاش کنند گزینش درستی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: خدا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را رحمت کند، وقتی این مرد بزرگ به شهادت رسید، رهبر معظم انقلاب اعلام کردند «باید مکتب حاج قاسم زنده بماند»، این مکتب چه بود؟ اصل مکتب این بود که این شهید بزرگوار در طول حدود چهار دهه از عمر خود هرگز جبهه را از دست نداد و در تمام عرصه‌ها، پایبند به سربازی ولی امر و رهبری باقی ماند.

وی ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، افزود: این شهید بزرگوار در یک سخنرانی پس از شهادت سردار دل‌ها فرمود «حاج قاسم عزیز، به قاسم ابن الحسن سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند، قاسم‌هایی در این عالم به نام تو و یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم ان‌شاءالله خواهند بود».

حجت الاسلام خواجه پور در ادامه با اشاره به اینکه اصلح کسی است که بتواند مسیر مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را ادامه دهد، بیان کرد: اصلح کسی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند، دشمن شاد کن نباشد و صداقت در گفتار و عمل داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون یادآور شد: موضوعی که ما باید به آن توجه داشته باشیم، مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی بود که مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی سرباز رهبری در عرصه دفاع نظامی و جهاد بود، خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رئیسی نیز مکتب سربازی رهبری را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، تصریح می‌کرد «من یک طلبه ساده و سرباز رهبری هستم».

حجت الاسلام خواجه پور به ملاک و معیار اصلح از دیدگاه خود اشاره کرد و افزود: معیار و ملاک اصلی در انتخاب اصلح، انتخاب کسی است که مکتب حاج قاسم را ادامه می‌دهد، نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خود در هر خط سیاسی را اجرا کند و ما در انتخاب اصلح باید دنبال چنین معیار و ملاکی باشید.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در عرصه سیاست خارجی تصریح دارند «فاصله از غرب، گسستن از حیطه فشار کشورهای غربی و توسعه چند برابری بازار و ارتباطات بین المللی باید محقق شود».

وی در ادامه، مساجد را بهترین سنگر برای دفاع از جبهه حق دانست و افزود: همان طور که مساجد در زمان جنگ بهترین سنگر برای دفاع از مرز و بوم بودند، هیئت امنا، امامان جماعت و فعالان فرهنگی در مساجد می‌توانند در جهاد تبیین و بصیرت افزایی طبق شاخصه‌های مقام معظم رهبری مردم را نسبت به انتخابی درست آگاه کنند.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه همه مردم در جهت توجه به منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین وظیفه دارند، گفت: انتخاب اصلح را باید با تاسی از منویات مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل قرار داد .

این فعال فرهنگی شهرستان مارگون ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمینه معیار انتخاب اصلح فرمودند «تدیّن و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خطّ امام داشته باشد .صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم، طرفدار مستضعفین و ضعفا، بهره ­مندی از فهم و درک سیاسی، بهره ­مندی از تخصّص، تجربه و کارآمدی، پیگیری مبارزة عملی با فساد، برخورداری از روحیه شجاعت، داشتن قصد خدمت، به جای قصد تصاحب قدرت و اندوختن ثروت باشد» .

وی در پایان به معیارهای سلبی یک فرد اصلح اشاره کرد و عدم وابستگی به بیگانگان، ساده­ لوح نبودن، طمع­ ورز نبودن و وامدار نبودن به مراکز قدرت و ثروت از جمله این معیارها بوده که همه باید نسبت به این مسائل توجه لازم را داشته باشند .

کد خبر 1771169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha