رأی زنان به عزت و آبادانی ایران

زنان این مرز بوم امروز با مشارکت بالا و حضور پرشور در عرصه سیاست همدوش مردان به سرافرازی، اقتدار ، پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر کشور شورآفرینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سمیه محمدی؛ حضور پررنگ زنان در میدان‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، در راهپیمایی‌ها و انتخابات همواره موج عظیمی از حرکت‌های مردمی را شکل می‌دهند.

حق رای برای زن پیش از انقلاب و یا بعد از رنسانس وجود نداشت اما در اسلام حضور زن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پر رنگ شد و با عهدی که با اسلام بستند هم‌دوش مردان خلاء های موجود را پُر و وظیفه خود را انجام می‌دهند.

در جمهوری اسلامی ایران، زنان همانند مردان حق رای و دخالت در سیاست کشور دارند و این رای دادن نه تنها برای زنان یک حق بلکه یک تکلیف شرعی و سیاسی است. مادران ما نیز با تربیت فرزندان صالح و با تقوا پشتوانه و آبروی نظام جمهوری اسلامی هستند، آن‌ها می‌توانند به خوبی فرزندان و حتی همسران خود را برای افزایش مشارکت و پشتوانه نظام بودن برای سرافرازی ایران در جهان تشویق و ترغیب کنند.

رأی زنان به عزت و آبادانی ایران

اسلام با تغییر نگرش نسبت به زنان، آن‌ها را در شأن انسانی برابر با مردان می‌داند. توجه ویژه پیامبر اکرم(ص) به ساخت جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های انسانی بدون در نظر گرفتن جنسیت و با توجه به آموزه های قرآنی، سبب شد که مشارکت سیاسی زنان صورتی متفاوت نسبت به دوران جاهلیت پیدا کند. از آنجایی که نیمی از پیکره جامعه انسانی زنان هستند، فکر و اندیشه، شخصیت و یا فرهنگ آن‌ها در شکل‌گیری جامعه انسانی نقش ایفا می‌کند.

ما امروز شاهدیم زنان همدوش با مردان و حتی بیش از آن‌ها در افزایش مشارکت حداکثری برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و تبیین انتخاب فرد اصلح نقش آفرینی می‌کنند و بار دیگر با حضور پر شور پای صندوق‌های رای در دومین مرحله از چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری به ایران قوی و سرافراز رای مثبت می‌دهند.

«سمانه محمدی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: برای آینده ایران و مملکتم و به احترام خون شهدای عزیز پای صندوق رای آمده و رای می‌دهم.

به گفته وی با هر رای ما نظام جمهوری اسلامی سرافرازتر و امنیتش پایدارتر می‌شود، امیدواریم با حضور پرشور ما بانوان در عرصه سیاسی مشکلات زنان، اقتصاد، گرانی و تورم کاهش یابد.

به عشق رهبرم؛ رای می‌دهم

«زهرا بهلگردی» هم به خبرنگار شبستان گفت: رای می دهم به عشق رهبرم؛ چون وظیفه اجتماعی و سیاسی من است، امروز همه باید احساس تکلیف کنند، از خانه بیرون بیایند و به نفع کشور در انتخابات شرکت کنند.

رأی زنان به عزت و آبادانی ایران

وی از همه مردم ایران خواست تا احساس دِین کنند و در پای صندوق‌های اخذ رای، حضور گسترده داشته باشند تا با یاری خداوند ایران قوی داشته باشیم، تا چشم دشمن ما کور شود.

به احترام خون شهدای خدمت آمدم

«زهرا محمودی» هم در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه به عنوان یک دندانپزشک در انتخابات شرکت می‌کنم تا رئیس جمهوری اصلح را همه با هم انتخاب کنیم، افزود: امیدواریم فرد منتخبِ مردم دغدغه‌اش درد مردم و حل مسائل مردم کشورمان باشد. 

وی ادامه داد: ما زنان همانند مردان روی سرنوشت کشورمان غیرت داریم لذا با احترام به خون شهید حاج قاسم سلیمانی، رئیس جمهور مردمی کشور ایران آیت الله رئیسی و همه شهدای خدمت رای می‌دهیم.

رأی زنان به عزت و آبادانی ایران

محمودی گفت: از حضرت معصومه سلام الله علیها خواستم که بهترین فرد برای پیشرفت و توسعه کشور انتخاب شود تا موجب عزت و سربلندی ایران شود نه موجب ذلّت. همه در انتخابات شرکت می‌کنیم، امیدواریم همه برای سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی فردی پیرو راه ولایت انتخاب کنیم تا گرهی از مشکلات کشور باز شود.

محبوبه قاسم زاده به خبرنگار شبستان گفت: من به عنوان یک خانم خبرنگار امروز رای میدهم چون میدانم اگر رای ندهم کشورم در مجامع بین المللی اعتباری نخواهد داشت و این یعنی به دست خودمان ایران را به سمت نابودی هل میدهیم! 


به گفته وی؛ امروز ایران اسلامی در شرایط سخت و حساس سیاسی منطقه قرار گرفته است، با احتمال جنگ در لبنان و از طرف دیگر روی کار آمدن احتمالی ترامپ، نقش تصمیم گیری ایران در منطقه پر رنگ می‌شود بنابراین با مشارکت در انتخابات ضمن نشان دادن اقتدار ایران با پشتوانه مردمی قوی، فردی را انتخاب میکنم که بتواند در این بزنگاه‌ها تصمیماتی بگیرد که کشورم را از حرکت در مسیر قله باز ندارد.

قاسم زاده افزود:  به عنوان یک مادر خانه دار با فرزندم پای صندوق رای میروم که به او بیاموزم هرچه کشور مشکل هم داشته باشد اما بازهم پای خاک کشور باید ایستاد، اگر من رای ندهم یعنی این خاک را از خودم نمیدانم، رای ندادن من دردی را از کشور دوا نمیکند، من برای آینده فرزندم هم که شده باید از نام و خاک ایرانم مواظبت کنم.

کد خبر 1771234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha