حال و هوای جمعه انتخابات در مساجد نصف‌جهان

دور دوم انتخابات ریاست جمهور در بیش از ۶۰۰ صحن و شبستان مساجد استان اصفهان در حال برگزاری است که در برخی از این مراکز برنامه‌های فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بیش از سه هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای در استان اصفهان پیش بینی شده و در حال حاضر در این مراکز اخذ رای در حال انجام بوده که بالغ بر ۶۰۰ باب آن در مساجد قرار دارد.

امروز مساجد اصفهان میزبان انتخابات هستند و مردم شهری و روستایی با حضور در این مراکز دینی رای خود را به صندوق می اندازند.

صحن و شبستان این مراکز دینی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده و متولیان مسجد در این خصوص همکاری می کنند.

جمعه انتخابات در صحن و شبستان مساجد

بیش از ۶۰۰ شعب اخذ رای در مساجد اصفهان قرار دارد

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بیش از ۶۰۰ شعب اخذ رای در مساجد این استان قرار دارد و فرآیند رای گیری در این مراکز انجام می گیرد.

مهدی سلیمانی با بیان اینکه مساجد در محله های شهری و روستایی پر جمعیت میزبان رای گیری است، تصریح کرد: متولیان این مراکز دینی در برگزاری این برنامه با ستادهای انتخابات شهرستان ها همکاری داشته اند.

وی ادامه داد: این تعداد مسجد در دوره اول انتخابات و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای رای گیری فعال بوده اند.

سلیمانی با بیان اینکه برخی از این مراکز مساجد جامع هستند، یادآورشد: یکی از مساجد شاخص، مسجد امام(ره) واقع در میدان نقش جهان اصفهان است.

جمعه انتخابات در صحن و شبستان مساجد

برنامه‌های فرهنگی مساجد در روز انتخابات
برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در مساجد شعب اخذ رای پیش‌بینی شده که خدمات به افراد ارائه شود.

کودکان و نوجوانانی که همراه با خانواده خود برای رای دهی در مساجد حاضر می شوند از این فعالیت ها بازدید کرده و با شرکت در مسابقات جایزه می گیرند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به فعالیت های این مراکز دینی برای شور انتخاباتی اشاره کرد و اذعان داشت: علاوه بر اینکه تعدادی از مساجد شعب اخذ رای هستند، تبیین ضرورت حضور در این مراکز دینی طی هفته های گذشته انجام شده است.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده با بیان اینکه جانب داری از کاندیدها در مساجد و رفتار سلیقه ای صحیح نیست، خاطرنشان کرد: این مراکز دینی مرکز وحدت و محلی برای اجتماع همگان بوده و باید نقش محوری آن ایفا شود.

وی ادامه داد: تشکل های فرهنگی و ائمه جماعات حضور در انتخابات را برای مردم و نمازگزاران همواره ترسیم کرده و این اقدامات افزایش مشارکت را رقم خواهد زد.

جمعه انتخابات در صحن و شبستان مساجد

بچه‌های مسجد پیشگام در حماسه انتخابات

بچه های مسجد هم به سهم خود در تبیین ضرورت حضور و افزایش مشارکت نقش آفرینی کرده اند و این روزها با تولید محتوا به حضور مردم در پای صندوق های رای به این امر کمک کرده و سبب ساز حماسه خواهند شد.

تعدادی از جوانان هم در امر پشتیبانی، برگزاری و امنیت انتخابات در شعب مختلف به ویژه مساجد همکاری داشته که خود تجلی نقش محوری این مراکز دینی و نمازگزاران آن است.

کد خبر 1771302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha