امام جمعه کرج:

« کشف حجاب» کیان خانواده را هدف می گیرد و حرام شرعی است

محرم فرصت تبیین امر به معروف و نهی از منکر است
« کشف حجاب» کیان خانواده را هدف می گیرد و حرام شرعی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت ارزش های اسلامی حاکم در جامعه اسلامی گفت: قانونِ حجاب یک باور عمومی، دستور دینی و نمادی از ارزش های اسلامی در ایران اسلامی است و کشف حجاب از نظر فردی و خلاف شرع حرام شرعی است. مرتکب این عمل تضعیف کننده کیان خانواده است و در فضای عمومی جامعه از خلاف قانون عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نمازعبادی سیاسی ظهر جمعه ۱۵ تیرماه در مصلی نمازجمعه کرج گفت: « حجاب» نقطه تقابل سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت ارزش های اسلامی حاکم در جامعه اسلامی گفت: قانون حجاب یک باور عمومی، دستور دینی و نمادی از ارزش های اسلامی در ایران اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که حجاب تقابل سبک زندگی اسلامی با غرب است اظهار کرد: کشف حجاب از نظر فردی و خلاف شرع حرام شرعی است.کسی که مرتکب این عمل می شود به واقع تضعیف کننده کیان خانواده است و در فضای عمومی جامعه از خلاف قانون عمل کرده است.

پرکردن خلاء لحظه با قصه گویی برای کودکان 

خطیب نمازجمعه کرج در بخش دیگر خطبه با اشاره به اینکه هفدهم تیر روز ادبیات آیینی است و یکی از موضوع های مهم برای تبیین توحید و ایمان بیان کرد: ادبیات آیینی کودکان، بهره مندی از تکنیک های ادبی و تسریع مسیر سبک زندگی برای کودکان از جمله مطالب مهم و قابل توجه است که باید به آن توجه داشت. 

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت مطالبات رهبرانقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب در بیانی می فرمایند: « کشف حجاب» کیان خانواده را هدف می گیرد و حرام شرعی است«شما مربّی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه میشوید، شما که قصّه میگویید، شما که کتاب میخوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار میدهید، بدانید که الان درست روی نقطه‌ی اصلی و اساسی حرکت میکنید. آن کسی میتواند از کار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأِ لحظه را پر کند. خلأِ لحظه این است و شما این خلأ را پُر می کنید.»

« کشف حجاب» کیان خانواده را هدف می گیرد و حرام شرعی است

وی ادامه داد: خلاء لحظه ای کودکان با قصه گویی محتوای مناسب و بروز برای کودکان بستر رشد و هدایت کودک و تبیین معارف دینی را در وجود و باطن او فراهم می کند. 

خطیب نمازجمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت ماه حرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان کربلا عنوان کرد: عزیزان توجه داشته باشند در ایام عزاداری بحث امیدآفرینی،موضوعات استقامت و ایثار به قرآن بپردازید، مسائل اخلاقی و آداب اسلامی را اهمیت دهید، عزاداری را سنتی برقرار و برگزار کنید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز نکته پایانی خود را به همزمانی اعلام نتیجه انتخابات و اول محرم اختصاص داد و خاطرنشان کرد: زمان اعلام انتخابات با شب اول محرم همزمان می شود مراقب باشید حرمت عزای امام حسین(ع) شکسته نشود. 

کد خبر 1771316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha