مردم ایران همواره در تعیین سرنوشت کشور سهیم بودند

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب‌اند و رای دادن هم حق و هم وظیفه است، گفت: اگر کسی در پای صندوق‌های رأی حاضر نشود نمی‌تواند ادعا و نظری در رابطه با سرنوشت کشور داشته باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه به روز امر به معروف و نهی از منکر، اشاره کرد و افزود: همگان بایستی در مقابل حکومت ظالم بایستند و ایستادگی کنند همان کاری که امام حسین (ع) انجام داد.

 
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به کشف توطئه کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی نوژه، اضافه کرد: آنان جوری برنامه‌ریزی کرده بودند که تحقق و نتیجه این کودتا را حتمی می‌دانستند اما خدا حامی انقلاب است. جُندالله طوفان شن را فرستاد در حالی که همه چیز آماده بود خدای متعال عنایت الهی‌اش را به ایران نشان داد.

 
امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه جُندالله پشت این مملکت است. در بخش دیگر سخنان خود به توطئه رضا شاه به کشف حجاب اشاره و ابراز کرد: حکومت چندین ساله قاجار و پدر و پسر پهلوی جزو تاریک‌ترین دوره‌های تاریخ ایران بود، رضا شاهی که بعد از سفر به انگلیس دستور کشف حجاب داد می‌گفت چرا باید زن‌هایمان عفت داشته باشند اما نمی‌دانست عفت مقدمه تقوا و پاکی است.

 
وی با بیان اینکه عفت جزو فطرت پاک هر انسانی است، اذعان کرد: در آیات و روایات آماده است که چون حضرت یوسف (ع) و مریم (س) رفتار عفیفانه‌ای داشتند خداوند متعال نقشه شوم دشمن را از آن‌ها دفع کرد.  


خاتمی با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب‌اند و رای دادن هم حق و هم وظیفه است، تشریح کرد: اگر کسی در پای صندوق‌های رأی حاضر نشود نمی‌تواند ادعا و نظری در رابطه با سرنوشت کشور داشته باشد؛ اگر خواهان این که فساد و تورم از بین برود هستیم، بایستی پای صندوق‌های رأی بیایم تا از این حق استفاده کنیم.

کد خبر 1771334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha