زیارت عاشورا مرز اسلام سکوت و ذلت و اسلام جهاد و عزت را نشان‌مان می‌دهد

امام جمعه موقت قم گفت: عاشورا بهترین مدرسه ولایت است و تنها صحنه عاشورا و کربلا است که در آن دوقطبی ولایت الله و ولایت طاغوت کاملاً محرز و مشخص بود، گفت: زیارت عاشورا به ما نشان می‌دهد که با دو اسلام روبرو هستیم؛ اسلام سکوت و ذلت و اسلام جهاد و عزت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در جریان‌شناسی نفاق بر اساس آیات سوره توبه به آیه ۹۵ این سوره اشاره کرد و گفت: خداوند ستارالعیوب است و می‌داند که کجا عیب افراد را بپوشاند و کجا عیوب را آشکار کند؛ ازاین‌رو عملکرد خود فرد خیلی مهم است و اگر کسی آشکارا دست به گناه بزند و عیوب دیگران را افشا کند مستحق عیب‌پوشانی خداوند نیست.

 وی افزود: کسی که با قلم، بیان و اندیشه‌های ناصواب خود آبروی دین خدا، نظام، انقلاب، امام، شهدا، مسئولان و مردم را می‌برد چنین کسی به جایی می‌رسد که شایسته نیست خداوند عیب او را بپوشاند و خداوند آبروی او را حفظ نمی‌کند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه منافقان در واقعه جنگ تبوک بیش از حد پرده‌دری کردند، گفت: خداوند در آیه ۹۵ سوره توبه پرده از چهره منافقان برداشته و می‌فرماید وقتی شما مؤمنان از جنگ تبوک برگشتید منافقان به‌خاطر این که در این جنگ شرکت نکردند و به‌دروغ عذر آوردند به خدا قسم می‌خورند که شما از آنها خشمگین نشوید؛ ولی شما مؤمنان فریب آنها را نخورید، از آنها روی برگردانید و معاشرت با آنها را ترک کنید؛ زیرا پلیدی در ذات منافقان سرایت کرده و اصلاح‌شدنی نیستند.

 وی با بیان اینکه منافقان کاسبان اسلام هستند، افزود: کسی که پلیدی، نفاق، خدعه و فریب در جانش نهادینه شده باشد درهای رحمت و عطوفت الهی را به روی خود بسته و قرآن می‌فرماید جایگاهش جهنم است؛ ازاین‌رو پیامبر مؤمنان را از معاشرت با منافقان نهی کردند تا رفتار و منش آنها به مؤمنان سرایت نکند.

 آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه یکی از علایم تقوا را حفظ آبروی مؤمنان دانست و گفت: در ایام انتخابات حفظ آبروی افراد مؤمن مورد آسیب قرار گرفت درحالی‌که خداوند متعال از این گناه به‌شدت نهی کرده است؛ آبروی مؤمن مانند جان و مال او و بلکه بالاتر باید از آسیب‌ها مصون بماند.

 وی با اشاره به انتخابات گفت: امروز به حول و قوه الهی با رأی مردم منتخب مردم مشخص خواهد شد و با تنفیذ رأی مردم توسط رهبر معظم انقلاب آن‌کس که آرای بیشتری را کسب کرده رسماً رئیس‌جمهور کشور می‌شود و باید بعد از تعیین کابینه و کسب رأی اعتماد از مجلس برای رفع مشکلات مردم تلاش کند و به آنچه وعده داده طبق قانون عمل کند.

 امام‌جمعه قم ابراز داشت: باتوجه‌به بیانات مقام معظم رهبری در عید سعید غدیر، نامزدهای انتخابات با خدای خود عهد کنند که اگر موفق شدند مسئولیتی به دست آورند، بدانند که آن کسی که با امام و انقلاب ذره‌ای زاویه داشته باشد، دلبسته آمریکا باشد و تصور کند بدون عنایت آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت به درد مردم نمی‌خورد و باید کسی باشد که دغدغه دین داشته باشد و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

 وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم دو راهکار وجود دارد، گفت: اولین راهکار مذاکره برای رفع تحریم و راهکار دوم خنثی‌سازی تحریم است؛ رئیس‌جمهور باید بداند که راهکار خنثی‌سازی تحریم مهم‌تر از مذاکره است و مذاکره باید باتدبیر و با رعایت اولویت‌ها صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به نام‌گذاری شنبه ۱۶ تیرماه به‌عنوان روز مالیات گفت: مالیات از منطقی‌ترین و بهترین شیوه‌های تأمین بودجه و هزینه‌های کشور است و باید مردم نسبت به پرداخت مالیات اهتمام داشته باشند.

 وی دررابطه‌با آغاز ماه محرم از روز یکشنبه ابراز داشت: عاشورا بهترین مدرسه ولایت است و تنها صحنه عاشورا و کربلا است که در آن دوقطبی ولایت الله و ولایت طاغوت کاملاً محرز و مشخص بود و کسی که در کربلا وجود داشت باید یکی از دو خیمه‌گاه را انتخاب می‌کرد و نمی‌توانست خیمه بینابین و میانه را انتخاب کند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه ما مردم برای اینکه تشخیص صحیحی داشته باشیم و در این پیچ‌های تاریخی راه امام حسین (ع) را گم نکنیم باید به منابعی مانند زیارت عاشورا مراجعه کنیم، افزود: زیارت عاشورا به ما نشان می‌دهد که با دو اسلام روبرو هستیم؛ یکی اسلام امام‌حسینی و دیگری اسلام یزدی، اسلام سکوت و ذلت و اسلام جهاد و عزت، اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی و اگر فرق این دو اسلام را بدانیم امروز در شرکت در انتخابات و انتخاب درست می‌توانیم درست عمل کنیم.

 وی با اشاره به سالروز سرکوب مردمی که در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب تجمع کرده بودند، تمام احکام الهی از جمله عفاف و حجاب را دارای حکمت دانست و گفت: از آیات مربوط به عفاف و حجاب استفاده می‌شود که دلیل اصلی حجاب و عفاف برای زنان و مردان، پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت است.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در قرآن کریم از آشکارکردن زینت‌ها و نوع ناسالم رابطه زنان و مردان و بروز ناهنجاری‌های جنسی نهی شده است، گفت: بر اساس آیات قران منشأ بسیاری از مزاحمت‌ها نسبت به بانوان نوع رفتار و جلوه‌نمایی خود آنها است و در آیه‌ای می‌فرماید اگر زنان مسلمان پاک‌دامنی بورزند برایشان بهتر است و امیدواریم مردم در این عرصه با انتخاب درست راه نفوذ دشمنان و شیاطین را بر روی خود و جامعه ببندند.

کد خبر 1771338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha