۱۶ تیر، روز اتمام رقابت و تقویت رفاقت و دوستی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به‌اینکه امروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان می‌رسد و با رای مردم رئیس جمهور کشور انتخاب می‌شود، گفت: ۱۶ تیر شنبه مهربانی، اتمام رقابت و تقویت رفاقت و دوستی است، پس از تأیید شورای نگهبان آغاز چهار سال خدمتگزاری جهادی برای رضایت خدا و به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است، اظهارداشت: هم استانی‌های عزیز ما در هشت تیر کار مهمی را انجام دادند، اما امروز در روز ۱۵ تیرماه کار مهم‌تر دیگری را انجام می‌دهند، حضور و مشارکت انبوه و چشمگیر آثار ملی و بین‌المللی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: وقتی شایسته‌ترین فرد انتخاب شد، او شایسته‌ترین همکاران را هم انتخاب خواهد کرد، در این صورت ارتقای فرهنگی، پیشرفت در همه عرصه‌ها، عدالت، نفی تبعیض و ویژه خواری، معنویت، اخلاق، مبارزه با فساد و مفسد را شاهد خواهیم بود که از آثار مشارکت ملی است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات، در عرصه بین‌المللی افتخارآفرین و امنیت‌آفرین است و ایران و ایرانی را در چشم جهانیان عزیز و معتبر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب شایسته‌ترین، راه نیمه‌تمام رئیس‌جمهور شهید را تکمیل خواهند کرد و این آثار بین‌المللی دارد، گفت: این حضور اقتدار آفرین و امنیت‌آفرین است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز دشمنان از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی عصبانی هستند، اظهارکرد: این حضور خار چشم دشمن و تیری بر توطئه های آنان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان حضور در انتخابات را یک عبادت اجتماعی خواند و گفت: انتخابات با چهار راهبرد سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت در حال برگزاری است، بر سلامت انتخابات تأکید می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه ۱۶ تیر شنبه مهربانی است، بیان کرد: اتمام رقابت و تقویت رفاقت و دوستی است، پس از تأیید شورای نگهبان آغاز چهار سال خدمتگزاری جهادی برای رضایت خدا و به نفع مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: هر کسی که انتخاب شود باید بر عهد و پیمانی که با امام و امت بسته باقی بماند و در راستای ارتقای فرهنگی و پیشرفت این ملت تلاش کند.

محرم و صفر شیوه‌های مقاومت را به انسان یاد می‌دهد

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم بیان کرد: نهضت امام حسین(ع)  و عاشورای حسینی(ع)  است که شیعیان، امت اسلامی و آزادگان جهان را در مقابل زورگویان عالم آن‌چنان قوت بخشیده که مات و مبهوت شده‌اند.

وی با یان اینکه محرم و صفر است که راه دفاع از حق، مظلومین و شیوه‌های مقاومت را به انسان یاد می‌دهد، گفت: روحانیت جهادی و پرتلاش، مداحان بصیر و آگاه، شاعران آئینی، هیئت‌های مذهبی، موکب‌های حسینی (ع)، سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگی و… مجلس را که تشکیل می‌دهند همراه با شور و نغمه‌های حماسی، آشنایی با معارف اسلامی، آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت، احکام اسلامی، بصیرت و معرفت افزایی باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در پایان تاکید کرد: این گونه مجالس باید یزیدیان زمان را معرفی کند، تداوم راه امام حسین(ع)  نیز باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر 1771345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha