انتخابات یک عمل سیاسی، اجتماعی و عبادی است

حجت‌الاسلام نکونام گفت: انتخابات یک عمل سیاسی و اجتماعی و عبادی است و حضور در پای صندوق رای یک حسنه است که پروردگار پاداش آن را برای همه افراد همپای سایر عبادت‌ها ثبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: دعوت‌کردن مردم برای حضور در انتخابات در این روز و همچنین هر قدمی که برای شرکت در انتخابات برداشته می‌شود مصداق کار عبادی است و خداوند پاداش و حسنه ثبت می‌کند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، حضور در پای صندوق رای موجب تقویت نظام اسلامی و همچنین پاسداشت خون شهدا و ارزش‌های دینی می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: حضور مردم در دور اول انتخابات کمرنگ بود و از مردم درخواست می‌شود تا با حضور پرشور در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح خلای که هفته گذشته شاهد بودیم را برطرف شود.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: در دور نخست انتخابات رئیس‌جمهوری در هفته گذشته مشارکت آنگونه که انتظار می‌رفت بالا نبود، که نیاز است این امر جبران شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور پر شور مردم در انتخابات تاکید داشتند، گفت: امیدواریم مردم در دور انتخابات با درصد بالای مشارکت داشته باشند و انتخاب اصلح صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم و صفر و هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از دستاوردهای قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به‌ضرورت توجه و اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه گفت: نباید اجازه دهیم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه کمرنگ شود.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: همه افراد جامعه باید نسبت به مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر توجه ویژه داشته باشند.

به گفته وی، مکتب سیدالشهدا برای جامعه اسلامی مهم است و همه قله‌های شهادت، ایثار، شجاعت، عبودیت، صبر، محبت، جهاد معرفت و بصیرت در کربلا است.

کد خبر 1771377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha