گزارش لوموند از چرایی افزایشِ حمله به مسلمانان در سوئد!

روزنامه «لوموند» در گزارشی نوشت: راستگرایان افراطی با گفتمان ضد اسلامی خود باعث شدند تا حمله به مساجد و اهانت به زنان محجبه شدت یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، روزنامه «لوموند» در گزارشی نوشت: توهین‌ها و حمله‌های منظم به مسلمانان در سال‌های اخیر در سوئد افزایش یافته است؛ پدیده اسلام هراسی بین حمله به مساجد و اهانت به زنان محجبه و گفتمان ضد اسلامی در محل کار یا در محله در نوسان است.

« آن فرانسوا هورت» خبرنگار لوموند در گزارش خود  ماجرای پرتاب لاشه یک گراز وحشی به مسجد اسکوده را که در سال ۲۰۲۳ افتتاح شد، بررسی کرد و نوشت: دوربین های نظارتی نصب شده توسط جمعیت اسلامی بوسنیایی از این حادثه فیلمبرداری کرده بود، بدون اینکه عامل این حمله متوجه شود.

« میرزا بابوویچ» (۶۶ ساله)، کارمند در این جمعیت با اشاره به ترسیم علامت‌های ضد اسلامی در جلوی نمازخانه قدیمی و انداختن خوک در محل این ساختمان و شکستن پنجره های آن، گفت: متاسفانه ما به این چیزها عادت کرده ایم

در این گزارش آمده است:  «جیمی اکسون» رهبر راست افراطی در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که می خواهد مساجد را تخریب کند، ساخت مساجد جدید را ممنوع کند و مسلمانان را تحت نظارت قرار دهد، همچنین «ریچارد گومشوف» معاون او  نیز خواستار ممنوعیت همه نمادهای اسلامی در مکان های عمومی شد.

 در رسانه های اجتماعی، مقامات حزب افراطی شرکت کننده در ائتلاف دولتی راستگراهمچنان  محکومیت آنچه «اسلامی شدن سوئد» می دانند، ادامه می دهند و مدعی می شوند: سوئدی ها در آستانه تبدیل شدن به یک اقلیت در کشورشان هستند.

 با این حال، گروه‌های دیگر هم اکنون از این لفاظی‌ها در آستانه انتخابات اروپا استفاده می‌کنند، زیرا «ایبا بوش» رهبر حزب دموکرات مسیحی و  نفر دوم در دولت سوئد تخمین زد سوئد مشکل بزرگی با ظهور اسلام دارد.

او مدعی شد که مسلمانان برای سنگسارکردن زنانی که لباس نمی پوشند و پرتاب همجنس گرایان از آسمان خراش ها آماده اند.

 خبرنگار لوموند گزارش داد: این اظهارات مسعود بابیچ (۴۷ ساله)، کارمند کارخانه ولوو را شوکه کرد، او از به تصویر کشیدن مستمر مسلمانان به عنوان "جنایتکاران یا تروریست" به شدت عصبانی است . بابیچ تاکید کرد که دو دخترش انتشار تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی هنگامی شرکت در فعالیت های مسجد را از ترس تمسخر در مدرسه یا مورد تبعیض قرارگرفتن هنگام کار تعلیق کردند.

سماجو ساحات، امام جماعت مسجد در سوئ که هنگام جنگ سال ۱۹۹۵ از سارایوو به این کشور آمده است، تاکید کرد: دیگر سوئد را نمی شناسد، این کشور یک کشور کاملاً متفاوت است.

سماجو که در بیمارستان اسکوود کار می کند - رهبران سیاسی را به مشروعیت بخشیدن به توهین ها و ترساندن مسلمانان متهم می کند.

 لوموند نوشت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شورای پیشگیری از وقوع جرم، ۲۳۴ شکایت به دلیل اقدامات ضد اسلامی در سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده است، اما  این آمار «لیزا والن» تحلیلگر سوئدی می گوید که این اعداد چندان معنی ندارند، زیرا افراد کمی جرات شکایت را دارند.

کد خبر 1771392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha