استمرار حماسه حضور در مساجد محوری

از ساعات اولیه آغاز دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  مساجد به عنوان مهمترین شعب اخذ آراء مردمی مملو از جمعیتی است که در صفوف منظم برای شرکت در سرنوشت چهار سال آینده خویش شور و نشاط دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از ساعات اولیه آغاز دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  مساجد به عنوان مهمترین شعب اخذ آراء مردمی مملو از جمعیتی است که در صفوف منظم برای شرکت در سرنوشت چهار سال آینده خویش شور و نشاط دارند.

مسجد لرزاده

استمرار حماسه حضور در مساجد محوری

دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سایر شعب اخذ رای از صبح امروز (جمعه، ۱۵ تیرماه) در مسجد لرزاده واقع در خیابان خراسان تهران با استقبال خوب مردم متدین این منطقه آغاز شده است. این مسجد که همیشه در برهه های خاص و مواضع حساس تاریخی برقرار بوده و نقش آفرینی کرده است از ساعت ۸ صبح که زمان رای گیری آغاز شد، شاهد حضور آحاد مختلف مردم اعم از کارمند، کارگر، معلم، پیر و جوان در این مسجد بود.  

از نکات قابل توجه در این حوزه انتخابیه این است که حضور خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌ها و دوربینهای خبرگزاری صدا و سیما، شبکه های خارجی همانند المیادین و... و. برای مخابره اخبار از این شعبه  قابل توجه است.

استمرار حماسه حضور در مساجد محوری

هر چه از ساعت رای گیری می‌گذرد، بر تعداد رای دهندگان و تراکم وطول صف رای دهندگان افزوده می‌شود.

مسئولان شعبه رای گیری مسجد لرزاده با خوشرویی پذیرای خبرنگاران و تصویربرداران داخلی و خارجی و مردم حاضر در محل شعبه رای‌گیری هستند وحضور جوانان و رأی اولی ها که با اشتیاق در این شعبه قابل توجه است.

مسجد حضرت رسول(ص) نازی آباد

 مسجد حضرت رسول(ص) که از ابتدا ساعات آغاز رای گیری میزبان مردم فهیم منطقه نازی آباد بوده است، همچنان با شور و هیجان عمومی مواجه است، حضور مردم از ساعات آغازین در این مسجد لحظه به لحظه بیشتر می شود و این نشان از حیات و شعور سیاسی مردم دارد.

این مسجد امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ میزبان مردمی است که با شور و نشاط خود را به این خانه برای مشارکت در انتخابات رسانده اند و صفوف طولانی، گرمای هوا مانع از حماسه آفرینی هایشان آنهم به یاد شهدای وطن به ویژه شهدای خدمت و سردار دل ها حاج قاسم سیلمانی نشده است.

نیروهای اجرایی از ابتدای ساعات رای گیری سعی در تسهیل کار رای دهندگان دارند و در این میان با چند رای اولی که از همان ساعت های اولیه رای گیری خود را برای تعیین سرنوشت کشورشان به مسجد رسانده اند، هم صحبت شدم تا کمی با حال و هوای آنها در این  حماسه حضور آشنا شوم، یکی از رای اولی معتقد است همه مردم باید برای تعیین فرد اصلح و منتخب خود برای پیشبرد آینده کشور در انتخابات حضور پیدا کنند.

در ادامه یکی دیگر از رای اولی ها می گوید که حضور در انتخابات نشان دهنده آزادی کشور است و ما می توانیم با رای دادن در سرنوشت کشور سهیم باشیم، وی می گوید که برخی شاید بگویند که یک رای من چه اهمیتی دارد، ولی باید بدانیم که هر رای ما برای کشور تاثیرگذار است.

خانمی که به همراه فرزندش برای رای دادن آمده است می گوید به همراه فرزندم  برای رای گیری حضور یافته ام، تا از اکنون بیاموزد که در آینده در تکلیف سیاسی کشور سهیم باشد. وی خاطرنشان کرد: هر نامزدی که امروز به رای مردم به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب شود، رییس جمهور ۴ سال بعد تمام ملت ایران است و همه باید به این رای احترام بگذارند.

یکی از جوانان رأی اولی نیز با اشاره به اهمیت انتخابات می‌گوید: ما به عنوان نسل جوان، امیدواریم که با شرکت در این انتخابات، بتوانیم به تغییرات مثبت و سازنده‌ای در کشور دست یابیم. رأی ما نشان‌دهنده امید و آرزوهای ما برای آینده است.

همچنین پیرمرد دیگری که به سختی می توانست بر روی پاهای خود بایستد، با حضور در صف رای گیری مسجد گفت: شرکت در انتخابات استقلال، آزادی و قدرت را برای کشور ما به همراه می آورد و معتقدم هر فردی که به جمهوری اسلامی و آرمان‌های این انقلاب ایمان دارد باید پای صندوق های رای بیایند.

مسجدالرسول(ص) سعادت آباد

مسجد الرسول (ص) نگین درخشان منطقه سعادت آباد تهران است. این مسجد که  در سال ۱۳۶۲ بنا شده، علاوه بر داشتن پایگاه مقاومت بسیج بسیار فعال، دارای بخش های حسینیه شهدا، مجموعه فرهنگی چشمه کوثر، دو سالن همایش مجزا برای خواهران و برادران، مرکز مشاوره حقوقی و قضائی، واحد فرهنگی خواهران، باشگاه علمی حکیم ایرانی، کتابخانه، درمانگاه، خیریه، صندوق قرض الحسنه و سالن همایش است. بی گمان وجود این همه واحد و بخش، مسجد الرسول (ص) را به یک مجموعه بزرگ دینی، فرهنگی، علمی، خدماتی و اجتماعی تبدیل کرده است که گروه های مختلف مردم از آن بهره می برند.

استمرار حماسه حضور در مساجد محوری

این مسجد در عرصه انتخابات نام آور است  و در روزهای انتخابات نیز بسیاری از شخصیت های شناخته شده ملی و استانی برای شرکت در رای گیری، خود را به مسجد الرسول (ص) می رسانند.

استمرار حماسه حضور در مساجد محوری

امروز (۱۵تیرماه) نیز مردم این منطقه هم همچون سایر مردم تهران از ساعات اولیه شروع رأی گیری در مسجد حاضر شدند و با در دست داشتن شناسنامه و یا کارت ملی صفوف مختلفی را برای انتخاب رییس جمهور مورد نظر خود تشکیل دادند.

حضور مردم در این مسجد هم نشان از وحدت مردم و نشان از لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری برای حضور درانتخابات و حمایت خون شهدا است و می تواند، پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی باشد.

کد خبر 1771402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha